ISVDF: Mega-eveniment IT la Iaşi

1 15

Astăzi, 15 ianuarie 2015, Iaşul este capitala „super-minunilor tehnologice”. Reporteri de la AFP, BBC, CNN, Al Jazeera, eventual şi de la al-Qaida, cei de „Charlie Hebdo” nu au confirmat încă, dar sigur vor veni, sunt aşteptaţi la un eveniment de excepţiedeschiderea unui magazin „Vodafone” în Capitala Moldovei!

Hai să lăsăm mişto-urile la o parte!

Pe 9 ianuarie 2015, la o oră la care oamenii normali stau la masă, Silviu Nicolescu (de la „Vodafone”) a trimis un e-mail (să nu-i spunem spam, chiar dacă nu ne-am dat acceptul să primim mesaje comerciale) în care… nu ne spunea nimic. Doar a ataşat o chestie (ASTA). OK. La ce salarii cică ar oferi acum „Vodafone”, printr-o firmă de intermediere, ce pretenţii să ai?!

Luni, 12 ianuarie 2015, pe la ora 14 şi un pic, sună o tipă. Nu îi mai reţin numele, dar numărul e în istoric, dacă e cineva interesat. A întrebat politicos dacă am primit invitaţia  şi… aştepta o confirmare de participare. Îi explic destul de politicos (după posibilităţi, desigur), că e un eveniment strict comercial şi nu prezintă interes din punct de vedere redacţional. Nu a părut foarte mulţumită, dar nu a zis nimic neadecvat. Cel puţin până a închis telefonul.

Mă gândeam că am scăpat…

Ieri, mai spre seară (14 ianuarie 2015, ora 16.50) primesc un mail, cu subiectul „Eveniment Vodafone”. M-am gândit: fac ăştia (de la „Vodafone”) un concert, o chermeză, ceva. Da de unde!

Mailul avea următorul conţinut:

„Buna ziua,

In urma discutie telefonice va atasez invitatia pentru evenimentul Vodafone de maine (15.01.2015).

Avem nevoie sa trimite-ti o persoana pentru a scrie despre acest eveniment pe pagina online.

Bugetul alocat este de 70 euro + TVA.

Astept raspunsul vostru in cel mai scurt timp.”

(Nu am intervenit asupra textului, transmis de o agentie de PR, nu de „Vodafone”)

Am căzut pe spate! 70 de euro, o avere! Şi pentru ce? Doar pentru nişte pupături în c*r, eventual şi o limbă zemoasă! Alţii plătesc pentru aşa ceva!

După ce m-am ridicat (urmare a căderii pe spate) şi am recitit mailul, am observat că nu spune nimic de un „cocktail generos” sau de „cadouri pentru participanţi”. Lipsă de profesionalism – ştiu câteva agenţii „de succes” care menţionează aceste aspecte în mai toate invitaţiile lor.

Nu m-am putut abţine şi i-am trimis un răspuns. În rezumat, răspunsul a fost NU. Pentru că sunt total nemulţumit de serviciile „Vodafone” (un exemplu AICI), sunt nemulţumit de precedentele relaţii cu agenţiile (de publicitate) care au reprezentat „Vodafone” („Beyond Media”, de exemplu) şi pentru că am alergie la „pişcoturi”.

Mai târziu, chiar prea târziu pentru un astfel de dialog, a sunat un şef de-al doamnei/domnişoarei cu „trimite-ti”. A fost un dialog obişnuit, nu a insistat pe o temă anume, s-a lămurit că nu are cu cine discuta!

Dar eu am reţinut ceva din discuţie: cică agenţia colaborează cu VDF de 14 ani. E aşa de extraordinară această agenţie că m-a obligat să le accesez site-ul de învingători media. Iar pe site scrie „Under construction”. Mi se pare corect: profesioniştii sunt întotdeauna „în construcţie”. Dacă aş fi cârcotaş şi m-aş uita la datele raportate la Fisc, aş observa că doamna/domnişoara cu „trimite-ti” este singurul angajat… şi a generat un profit de 505 lei (în 2013).

Dar hai să nu mai fim urâcioşi! Şi să tragem o concluzie (serioasă, desigur): „Vodafone” deschide un magazin la Iaşi. Eveniment, nu? După ce a constatat că unele siteuri/publicaţii nu sunt interesate să promoveze „moka” evenimentul, a venit „agenţia” cu o „superofertă”: 70 euro (poate la alţii a fost altă sumă, nu are importanţă). Nu „aţi pus botul” la 70 de euro? Fraieri! Mâine-poimâine, agenţia va prezenta „dosarul de promovare” – cu cel puţin 10 referiri „semnificative” la eveniment.

În rest, s-auzim numai de bine! Că doar „Vodafone” (pe vremea când era Connex) spunea că „viitorul sună bine”! (Text: Dan SCARLAT; Caricatura: GIP )

Citește și
1 Comentariu
  1. Danut Dudu spune

    Bravo! A fost un adevarat deliciu sa citesc acest material. Din pacate, lipsa de profesionalism a celor care lucreaza in asa numitele agentii de publicitate sau serviciile PR a unor firme a ingropat piata de profil si a permis aparitia unor situatii penibile de genul celei relatate.
    Sper ca si alti colegi de a-i nostri sa renunte la farimiturile ce le lasa sa cada cei din agentiile de publicitate din bugetele contractate cu cei pe care-i reprezinta (daca se poate spune asa ceva). In plus, sa nu mai vorbim de teparii din bransa despre care nici nu merita sa mai povestim…

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata