Trupa Bere Gratis, cadou special de Ziua Femeii: O „Noapte caldă” – concert cu balade de succes

26

Membrii trupei Bere Gratis pregătesc pentru 8 Martie un concert, la cinema Patria din București, care se vrea un cadou pentru toate sărbătoritele zilei.

„Este un repertoriu mai special pentru că am pus în playlist aproape toate baladele pe care le-am avut de succes, și nu numai, vor fi piese de atmosferă și vor fi piese care vor pune osul la ceea ce s-ar numi o ‘Noapte caldă’, așa cum se numește și concertul”, a declarat Mihai „Miță” Georgescu, liderul trupei, într-un interviu acordat AGERPRES.

Băieții de la Bere Gratis au vorbit și despre cel mai nou single al lor, „Noapte caldă”, realizat împreună cu Sore, dar și despre ceea ce urmează, despre un viitor album care să conțină cele mai bune melodii ale lor.

 

AGERPRES: Veți sărbători Ziua Femeii cu un concert la cinema Patria — ”Noapte caldă”. Ce vor putea asculta fanii dumneavoastră în concert?

Mihai „Miță” Georgescu: O să asculte repertoriul Bere Gratis. Este un repertoriu mai special pentru că am pus în playlist aproape toate baladele pe care le-am avut de succes, și nu numai, vor fi piese de atmosferă și vor fi piese care vor pune osul la ceea ce s-ar numi o ”Noapte caldă”, așa cum se numește și concertul.

 

AGERPRES: Pentru piesa care dă numele concertului ați colaborat cu Sore. Nu sunteți la prima colaborare de succes cu o voce feminină, ați mai avut cu Elena Gheorghe, cu Giulia, cu Paula Seling…

Mihai „Miță” Georgescu: Da, cu Paula și Elena Gheorghe nu am făcut o editare, ci a fost pur și simplu invitate într-un spectacol. Cu Giulia am lansat single-ul „Două inimi”, care a fost de succes, și acum cu Sore, la fel, piesa „Noapte caldă” s-a bucurat de succes la radio și, în primul rând, în rândul oamenilor, pentru că până la urmă trebuie să ajungi acolo. Sore este o artistă care s-a potrivit foarte bine pentru acest cântec, a fost, cum să spun, mănușă pentru această piesă și pentru refrenul piesei, până la urmă.

Citeste si:  Dobânzile la credite vor mai scădea, dar marjele rămân ridicate pe fondul concurenţei reduse, suţine Gheţea

Robert Anghelescu: Aveam nevoie de o voce catifelată, de o voce feminină, care să se potrivească cu tatitata-ul acela și, în plus, este și un dialog acolo și era nevoie de un băiat și de o fată să-și spună unul altuia…

 

AGERPRES: Vă mai gândiți și la alte voci, la alte colaborări…

Robert Anghelescu: Ne gândim, dar asta este în funcție de piese, pentru că facem piesa și apoi vedem dacă merge înregistrată cu o voce feminină.

Mihai „Miță” Georgescu: Pe cine se mulează. Nu este obligatoriu să fie o voce feminină, dar dacă vom mai face cu voci feminine suntem încă în discuții (n.r. râde), pentru că ei vor Tina Turner, iar eu Celine Dion și trebuie să ajungem la un numitor comun.

 

AGERPRES: Anul acesta se împlinesc 17 ani de când ați ieșit pe piața muzicală din România. Față de anii voștri de început când muzica era mai curată și se punea mai mult accent pe voce, pe instrumente reci, acum se pune mai mult accent pe show, pe artificii, pe lumini, pe sunet electronic…

Mihai „Miță” Georgescu: Pentru că acum avem, atunci nu aveam. Atunci (…) era fericirea supremă să cânți pe niște boxe mari, pe scenă mare cu lumini inteligente, care erau destul de puține în România față de piața care cerea mult mai multe evenimente.

Acum se fac spectacole în aer liber și în zone mai mici, gen comune sau orășele mai mici, unde te duci, dar poți să te duci să vezi o montare mai mult decât decentă. Este și o schimbare.

Noi când am apărut, în perioada respectivă, am apărut când era la modă dance-ul. Era un dance cu care au venit 3 Sud Est, cu care au venit Genius, și trupele de rock tinere au venit într-un val, pentru că generația noastră a produs în anii respectivi Taxi, au produs Proconsul, Vunk, Voltaj, Voltajul în formula pe care o știm și acum, lăsând la o parte pe cei care aveau o vechime mai mare, gen Holograf, Iris, Compact, Phoenix. Noi, până la urmă, am fost o generație care a ieșit…

Citeste si:  Facebook înăspreşte tonul împotriva "Like-urilor" false

Robert Anghelescu: Și care a rămas…

Mihai „Miță” Georgescu: Și care a rămas și acum. Adică suntem tot aceia.

 

AGERPRES: În România aproape că a ajuns o modă, apropo de concertele în aer liber, evenimente gen Zilele orașului. Cât vă ajută pe voi să mergeți la concerte plătite de organizatori și spectatorii au intrare liberă?

Mihai „Miță” Georgescu: Uite că ne ajută, fiindcă ne ajută să ne plătim ratele, facturile. Normal că ne ajută fiindcă asta este piața românească. Am fi ipocriți să spunem că ar merge foarte bine și fără aceste zile de oraș.

 

AGERPRES: Dar vă ajută pe voi să vă mai organizați singuri concerte?

Mihai „Miță” Georgescu: Interesant ar fi să existe aceste Zile ale orașului cu bilet, acolo ar fi o treabă interesantă, ca schimbare, ca o politică viitoare.

Robert Anghelescu: Se mai întâmplă, spre exemplu în Arad se plătesc.

 

AGERPRES: În trecut formațiile nu lăsau să treacă un an fără să scoată un album. Acum se lansează foarte mult single-uri pe youtube…

Mihai „Miță” Georgescu: Păi acum noi am trecut de la paranoia albumelor la paranoia single-urilor. La un moment dat noi aveam cred că zece discuri, albume de sine stătătoare, în 15 ani de carieră. Mă uitam că AC/DC au 16 albume în 40 de ani carieră. Mi se pare cam mult pentru noi. Adică, să scoți un album la un an și jumătate trebuie să fii foarte, foarte prolific.

Robert Anghelescu: Considerăm că este bine să scoți un album atunci când ai acumulat experiență de viață care să autentifice acel album. Ceea ce oferi să nu fie ceva ce ai mai spus, să vii cu ceva nou.

Citeste si:  19 noiembrie devine legal Ziua bărbatului, iar 8 martie - Ziua femeii

Mihai „Miță” Georgescu: Să fie de viață și nu numai legat de noi, poate să fie și de ceea ce se întâmplă în jurul nostru sau poate să fie și inspirație, pur și simplu, dar nu ai timp să promovezi atâta muzică. Presupunând că noi am fi extrem de prolifici, nu ai timp să promovezi atâta muzică pe cât ai face și atunci normal că societatea, funcționând într-un ritm foarte rapid, ești nevoit să scoți single, și la un moment dat, când ai încheiat bagajul de sigle-uri care se pot denumi într-un album, îl lansezi.

Robert Anghelescu: Din punctul meu de vedere este un lucru bun pentru mine, pentru noi. În momentul în care lansezi câte o piesă — de exemplu noi lansam câte un album și promovam 2-3 maximum 4 piese de pe acel album, pentru că se făceau doi ani și, gata, apăreau piese noi și ne apucam de următorul album. Pe acel album rămâneau piese bune pe care nu le promovam și pe care le știau doar ascultătorii noștri. Lansând piesă cu piesă, ai șansa să promovezi fiecare piesă, la urma urmei, ceea ce te avantajează.

Mihai „Miță” Georgescu: Plus că trebuie să te menții în funcție de curentul muzical și în funcție de ce se întâmplă pe piața muzicală. Nu poți să faci tu acum o politică exact invers. Este foarte greu. Poți să lansezi album, într-adevăr, dar absolut, cum a zis și Robert, după experiență multă, după compoziții multe, și discurile în România oricum se fac destul de mici ca întindere și ca număr de piese, spre deosebire de niște discuri din străinătate unde ai 16-17-18 piese. Înseamnă foarte mult. Ei scot un album la cinci ani, dar scot două albume d-ale noastre.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata