Creţu: Prioritatea Master Planului de Transport este, din perspectiva CE, realizarea la timp a proiectelor din TEN-T

Prioritatea numărul 1 a Master Planului General de Transport al României este, din punct de vedere al Comisiei Europene, realizarea la timp a proiectelor din cadrul rețelei principale TEN-T, iar în al doilea rând identificarea celor mai importante proiecte pentru rețeaua TEN-T extinsă, acestea putând beneficia, la rândul lor, de susținerea financiară a CE, a declarat, marți, comisarul european pentru politici regionale, Corina Crețu, după o reuniune de lucru cu ministrul Transporturilor, Ioan Rus.

„Din punctul nostru de vedere, al Comisiei Europene, prioritatea numărul 1 a Master Planului este să asigure realizarea la timp în primul rând a proiectelor din cadrul rețelei principale TEN-T, rețeaua de transport transeuropeană. În al doilea rând, Comisia se așteaptă ca Master Planul să identifice proiectele cele mai importante pentru rețeaua TEN-T extinsă, proiecte care, la rândul lor, pot beneficia de susținerea financiară a CE. Aceasta înseamnă că Master Planul-ul trebuie să implice proiectele cele mai importante din punct de vedere economic și să se asigure că ele vor beneficia de susținere financiară nu numai pentru realizare, ci și pentru întreținere”, a explicat Crețu, după încheierea întâlnirii.

Citeste si:  Le Monde: România are un preşedinte cu foarte multe "like"-uri

Potrivit acesteia, Comisia Europeană este foarte interesată de Master Planul General de Transport al României, deoarece este un document strategic și reprezintă o pre-condiție pentru accesarea fondurilor Uniunii Europene pentru marile proiecte de transport în perioada 2014 — 2020, a declarat, marți, comisarul european pentru politici regionale, Corina Crețu, după o reuniune de lucru cu ministrul Transporturilor, Ioan Rus.

„Comisia Europeană este foarte interesată de acest document strategic, deoarece el reprezintă o pre-condiție pentru accesarea fondurilor UE pentru marile proiecte de transport în perioada 2014 — 2020. Înainte de a porni la drum, la orice drum, este bine să avem o hartă și să fim hotărâți în legătură cu traseul pe care vrem să mergem. Această hartă, acest Master Plan, nu se referă doar la actuala perioada de finanțare, doar la următorii șapte ani, ci se referă la dezvoltarea economică a României pentru următorii 15 — 20 de ani”, a declarat comisarul citat.

Citeste si:  Rus: La finele lunii aprilie ne apropiem de aprobarea Master Planului de Transport; România ar putea deveni un mare şantier

Cei doi demnitari au discutat despre progresele înregistrate de România în realizarea Master Planului, despre așteptările Comisiei Europene în legătură cu conținutul acestuia și despre pașii pe care autoritățile de la București îi mai au de făcut pentru finalizarea lui.

Desigur, din punctul nostru de vedere, mai sunt subiecte care trebuie clarificate, unele dintre ele sunt extrem de importante — le-am discutat cu domnul ministru — ca, de exemplu, stabilirea criteriilor după care proiectele vor fi sortate în ordinea priorității, evaluarea strategică a impactului asupra mediului și o serie de chestiuni tehnice legate de transportul maritim și de cel pe cale ferată. În perioada 2014 — 2020, Comisia va contribui cu 6,8 miliarde (de euro — n. r.) la punerea în practică a acestui Master Plan de Transport’, a adăugat oficialul european. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata