Spectaculosul traseu al trenului până la minele de cupru din Anzi

0

linie-ferata-Anzi-01

Linia ferată Chanaral – Llanta – Potrerillos din Chile este una dintre cele mai uimitoare căi ferate din lume. Aceasta leagă Potrerillos, un oraş şi o mină abandonate în Anzi, aflate la altitudinea de 2.850 de metri deasupra nivelului mării, cu staţia de filtrare şi fabricile din Llanta şi Diego de Almagro, unde linia se conectează la Longitudinal Norte şi continuă până la Chañaral şi port Barquito.

linie-ferata-Anzi-02

Poţi să distingi trenul din această imagine?

Linia ferată a fost construită începând din anul 1916 de Compania Minieră a Anzilor, pentru a lega mina de cupru şi topitoria Potrerillos cu Pueblo Hundido (numit acum Diego de Almagro), unde se face legătura cu reţeaua feroviară de stat, care continuă până la Chañaral.

linie-ferata-Anzi-09

Un tren se caţără spre Potrerillos

Mina Potrerillos şi-a început producţia un deceniu mai târziu, în 1927. Calea ferată a fost ulterior folosită pentru a transporta provizii la Potrerillos şi cupru rafinat în portul Barquito. Deşi zăcământul de la Potrerillos era mai mic, iar minereurile sale aveau calitatea mai slabă decât cele de la mina de cupru principală din Chile, Chuquicamata, mina Potrerillos a adus o contribuţie importantă la producţia de cupru a ţării.

linie-ferata-Anzi-10

Un tren încărcat cu concentrat de cupru de la Llanta, aproape de Montandon, merge spre Potrerillos, pe calea ferată cu ecartament metric, cu o pantă maximă de 3,9% pe această secţiune. Un frumos condor însoţeşte trenul, de la înălţimea Munţilor Anzi

Diminuarea calităţii minereului şi descoperirea unui alt zăcământ substanţial de minereu de cupru, în 1954, în apropiere de Indio Muerto, au condus, în final, la închiderea minelor Potrerillos, în 1959. Oraşul companiei care a fost construit la Potrerillos a fost abandonat la sfârşitul secolului XX, dar o topitorie de cupru şi o rafinărie au continuat să funcţioneze acolo.

linie-ferata-Anzi-12

Un tren încărcat cu 23 de cisterne pline cu acid sulfuric părăseşte uzina de cupru Potrerillos

În 1959, minele de la Potrerillos au fost înlocuite cu cele de la El Salvador. De atunci, minereul dizolvat este transportat prin conducte din El Salvador la o instalaţie de filtrare din apropiere de Llanta, de unde concentratul de minereu uscat este transportat pe calea ferată la uzina Potrerillos. Potrerillos furnizează acum altor uzine acid sulfuric, necesar pentru purificarea cuprului, atât pe cale rutieră, cât şi feroviară.

linie-ferata-Anzi-19

Un tren încărcat cu acid sulfuric accelerează din Montandon, pe o pantă de 3,9%

Linia ferată dintre Potrerillos şi Barquito are 155 km lungime, iar între mină şi fabrica de filtrare din Llanta distanţa este de 90 km. Cea mai spectaculoasă secţiune este ascensiunea dintre staţia Montandon (2.350 m) şi Potrerillos (2.850 m), unde se trece prin curbe strânse şi tuneluri, pe o pantă continuă.

linie-ferata-Anzi-21

Din înălţimile pline de culoare ale Munţilor Anzi, două locomotive, EMD GR12 şi FERRONOR, aduc un tren cu cupru la turnătoria Potrerillos, iar culoarea neagră pare a fi un tatuaj pe peretele muntelui

Pe ultimii 66 km între Llanta şi Potrerillos, calea ferată trece mai întâi o vale accidentată şi pustie şi, în cele din urmă, parcurge distanţa până la punctul terminus al liniei, care trece printr-un peisaj montan uluitor.(Text: dozadebine.ro, Foto: railpictures.net)

[nggallery id=203]

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.