Takata anunţă cea mai mare rechemare la service din istoria SUA: 34 milioane de automobile

Grupul nipon Takata a anunțat că mecanismele airbagurilor de la aproape 34 milioane de automobile sunt defecte, ceea ce va duce la cea mai mare rechemare la service din istoria SUA, fiind afectați 11 producători auto din întreaga lume, transmite BBC.

Takata, cel mai mare producător de airbaguri din lume, este implicată în mai multe acțiuni de rechemare la service demarate de diferiți producători auto deoarece airbagurile defecte pot exploda și pulveriza cioburi metalice. Inițial, Takata anunțase că sunt defecte mecanismele airbagurilor de la 16,6 milioane de automobile.

Agenția Americană pentru Siguranța Traficului (NHTSA) a anunțat că Takata încă nu a descoperit din ce cauză airbagurile se pot deschide accidental și pot răni pasagerii și șoferul. Au fost raportate șase accidente mortale și peste 100 de cazuri de răniri, au anunțat autoritățile americane.

Investigațiile NHTSA au început în 2014, iar în februarie Guvernul SUA a amendat Takata cu 14.000 de dolari pe zi pentru că nu a cooperat cu autoritățile în privința probelor și nu a furnizat documentația necesară efectuării investigațiilor. Miercuri, Takata a recunoscut că mecanismele airbagurilor de la 33,8 milioane de automobile sunt defecte.

Cei mai mari producători auto din Japonia, Toyota și Nissan, au anunțat săptămâna trecută că vor rechema la service 6,5 milioane de mașini echipate cu airbaguri produse de Takata Corp, deși nu au fost raportate accidente.

Pe plan global Toyota va rechema la service aproape cinci milioane de vehicule, printre care Corolla, Vitz și alte modele fabricate în perioada martie 2003 — noiembrie 2007, în timp ce Nissan va înlocui airbagurile a 1,56 milioane de vehicule.

Alți producători auto care au efectuate rechemări la service sunt: Ford, BMW, Fiat Chrysler Automobiles NV, Honda, Mitsubishi, Mazda, Daihatsu și Fuji Heavy Industries care vinde mașinile Subaru.

Takata a înregistrat pierderi de 29,56 miliarde de yeni în anul fiscal care s-a încheiat la 31 martie 2015, din cauza costurilor legate de rechemările anterioare la service. Miercuri, acțiunile companiei au scăzut cu 12% la Bursa de la Tokyo. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Loading...

Citește și
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.