Şapte gustări apetisante fără efecte nedorite asupra greutăţii corporale

Uneori, deși nu ar trebui, mâncăm de plictiseală. Alteori, deși nu ne este foame, mâncăm între două cursuri. Sunt calorii în plus, dar care fac parte, în mod iremediabil, din viața noastră, relatează cotidianul spaniol El Pais, care prezintă șapte gustări pe care le putem consuma după pofta inimii.

 Castraveciori în oţet

Keri Glassman, expert format în Regatul Unit, cu propria ei școală de nutriţie, recomandă consumul de castraveciori în oţet mai ales după un antrenament dur. ‘Dacă transpirăm mult, sarea ne ajută să ne refacem’, explică aceasta, referitor la articolul pe această temă publicat în Journal of the International Society of Sports Nutrition.

Atenţie însă în cazul hipertensivilor: acest aperitiv este ideal pentru evitarea creșterii în greutate, dar nu pentru persoanele care trebuie să-și ţină sub control consumul de sare (fiecare castravecior conţine 1,5 grame de sare, conform propriei etichete).

‘Cu excepţia acestor cazuri, castraveciorii muraţi sunt gustarea perfectă. La urma urmelor, este vorba despre legume’, dă asigurări medicul María José Crispín, nutriţionist în cadrul Clinicii Menorca. Săraţi și crocanţi, oferă o plăcere care satisface orice gust (3 castraveciori: 24 de calorii). Sunt potrivite și vinetele, dar ‘nu am include măslinele, foarte sănătoase însă cu un aport mai mare de calorii dacă mâncăm cu nesaţ’, adaugă María José Crispín.

Citeste si:  Stresul poate favoriza consumul de alimente nesănătoase, cu consecinţe nefaste asupra greutăţii

Somon afumat și brânză, anșoa sau scoici

Uneori dorim ceva consistent, aproape ca o masă de prânz, dar este prea devreme ori prea târziu pentru așa ceva. Se întâmplă frecvent ca seara să avem o poftă nestăpânită de a lua hidraţi de carbon. Motivul este că scade acţiunea unui hormon, cortizolul, și a unui neurotransmiţător, serotonina. Iar dacă nu avem o rezervă suficientă de carbohidraţi, corpul nostru îi va cere.

De aceea, se recomandă consumul de alimente bogate în hidraţi complecși la micul dejun și până la prânz (pâine, cereale, fructe uscate), iar apoi, după-amiaza și seara, să se opteze pentru proteine, spune Graciela Moreira, expert în nutriţie al multinaţionalei specializate în pierderea greutăţii PronoKal Group. Potrivit acesteia, un rulou de somon afumat umplut cu brânză proaspătă cu 0% grăsime este ușor și pot fi consumate mai multe porţii (‘zece porţii ar însemna 800 de calorii’).

Medicul María José Crispín pledează și pentru gustări ca anșoa fără pâine, midii sau creveţi fierţi. ‘Fără îndoială, un kilogram de somon poate să ne cadă greu. Dar partea bună a acestor alimente este că sunt foarte săţioase, fapt pentru care ne vor satisface apetitul înainte de a ne cauza vreo tulburare’.

Citeste si:  WELL DONE SRL - notificare privind deschiderea procedurii de faliment


Roșii cherry

Prin consumarea lor la serviciu evităm asaltarea aparatelor automate. O sută de grame (zece roșii cherry) au doar 18 calorii, potrivit Clinicii Santa Maria. Aceste ‘dulci tentaţii’ au aparenţa și savoarea unor dulciuri, dar fără zahăr, spune Keri Glassman. În plus, conform nutriţioniștilor consultaţi, aceste roșioare sunt bogate în vitamina C, zinc și licopen, care, potrivit Societăţii Americane împotriva Cancerului, este eficient în combaterea anumitor boli.

Măr liofilizat

Procesul de liofilizare a mărului păstrează calităţile organoleptice ale acestuia și nu aduce calorii (un măr are doar 35). Un studiu al Cell Press a ajuns la concluzia că doze ridicate de magneziu ‘îmbunătăţesc capacitatea de învăţare și memoria’ (mărul are 5 miligrame la fiecare 100).

Felioare de morcov cu lămâie și ardei iute de Cayenne

Uneori, legumele ne fac plăcere pur și simplu pentru că sunt prezentate altfel. Felioarele de morcov sunt recomandabile și apetisante. Conţinutul mare de apă ne va înviora. Adăugând câteva picături de suc de lămâie sau oţet, câţiva fulgi de sare de mare și puţin ardei iute de Cayenne, ne vom bucura de cel mai bun aperitiv’, spune Blanca Galofré, nutriţionist.

Alge

Sunt ultima obsesie a iubitorilor unei alimentaţii sănătoase și o soluţie savuroasă. Aperitivele pe bază de alge potolesc pofta de a consuma ceva sărat și aduc foarte puţine calorii (1 porţie: 25 de calorii), dar furnizează și minerale precum magneziul și calciul, spune Keri Glassman. Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) recomandă consumul unor varietăţi ca spirulina. ‘Conţinutul lor de iod stimulează metabolismul, îmbunătăţind funcţia tiroidei’, spune Dana James, specialist în nutriţie clinică.

Citeste si:  CFR Călători va suplimenta trenurile care circulă pe cele mai solicitate rute, în perioada Sărbătorilor de iarnă

Algele nu îngrașă și, în plus, Universitatea din Copenhaga a observat în 2011 că fibrele algelor brune ajută la slăbit. Adaosul de ulei de măsline aduce o doză de grăsimi corpului care cere chipsuri. În plus, se vând în același format (prăjite, în pungă), dar și deshidratate.

Ceai preparat în casă, cu multă gheaţă

Nu se mănâncă, se bea, dar în zilele de vară cade atât de bine încât nu ar putea lipsi de pe listă. ‘Făcut în casă, fără zahăr și cu îndulcitor, dar cu multă gheaţă’, cum recomandă Isabel Artero, director și fondator al centrului de înfrumuseţare Cuerpo Libre. Dat fiind înaltul său conţinut de cafeină (50 mg la o ceașcă), nu trebuie să se depășească 7 căni pe zi. De altfel, nici nu este nevoie de mai mult. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata