EUR
4,85 RON
(-0.23%)
USD
4,34 RON
(+1.23%)
GBP
5,41 RON
(-0.1%)
CHF
4,56 RON
(+0.23%)
BGN
2,47 RON
(-0.03%)
BYN
1,68 RON
(+1.23%)
CAD
3,10 RON
(+0.67%)
RSD
0,04 RON
(+0.01%)
AUD
2,68 RON
(-0.38%)
JPY
0,04 RON
(+1.07%)
CZK
0,18 RON
(+0.29%)
INR
0,06 RON
(+1.08%)

 

Avionul de 120 kg care va costa 25.000 euro

Avionul de producție românească SWAN, care cântărește 120 kg și va costa circa 25.000 euro, este expus la Aeroportul Internațional „Aurel Vlaicu” din București, cu ocazia showului aerian „Bucharest International Air Show & General Aviation Exhibition 2015” (BIAS), care va avea loc sâmbătă.

SWAN 120-28, care are un motor de 28 CP, este un avion monoloc proiectat de fostul ministru al Transporturilor Radu Berceanu și construit integral de compania Modern Wings din cele mai avansate materiale, precum carbon și kevlar.

„Am făcut avionul pentru Germania în primul rând, unde există cerere și, de asemenea, există o clasă specială — LTF-L — în cadrul căreia greutatea avionului, fără combustibil, nu poate să depășească 120 kg. Prima oară l-am expus la expoziția AERO Friedrichshafen, cea mai mare de acest fel pentru avioane mici, cu până la 4-6 locuri”, a declarat  Radu Berceanu.

El a explicat că avionul pe care l-a construit a intrat în proces de omologare, care se face în paralel cu autoritățile din România și cu cele din Germania.

„Avionul este proiect propriu, făcut de la 0, totul a fost construit în România, într-un interval de nouă luni. Momentan am făcut primele demersuri, în câteva luni vor fi parcurse primele etape înainte efectuării primului zbor de omologare. Apoi mai rămâne problema construirii unei fabrici care să poată produce avionul și găsirea unor muncitori, de fapt instruirea unora pentru a face piesele necesare”, a mai spus Radu Berceanu.

Ideea dezvoltării acestui aparat a venit din lipsa existenței aeronavelor accesibile atât din punct de vedere financiar. cât și din punct de vedere al obținerii unei licențe de zbor, astfel, în premieră, aeronava românească este singura aeronavă din această categorie prezentă la târg.

Aripile avionului, ce poate zbura la 10.000 de picioare (aprox. 3.000 m), cu viteza de croazieră de 120 km la oră, au o anvergură de 8,82 m, se pot plia și astfel aparatul poate fi transportat într-o remorcă trasă de un automobil de mici dimensiuni.

La BIAS 2015 mai sunt expuse aeronave militare și civile, planoare, elicoptere, machete de aeromodelism și echipamente speciale ale armatei.

În zilele de 19 și 20 iunie vor putea fi vizionate, în expoziție statică, aeronave MiG-21 LanceR, A-10 Thunderboldt, IAR-99 Șoim, IAR-330 Puma, C-27 J Spartan, replica avionului ‘Vlaicu II’, sistemul de rachete sol-aer HAWK, radarul TPS-79R, un stand cu oferta educațională a Forțelor Aeriene, dar și sistemele de apărare GEPARD și cel de rachete KUB — aparținând Forțelor Terestre. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata