„Quatro Fiorri”, super brioşa cu care România merge la concursul Ecotrophelia de la Milano

38

„Quatro Fiorri” este super brioșa cu care echipa României, formată din trei studente și profesoara lor, speră să impresioneze în octombrie un juriu internațional la concursul Ecotrophelia 2015, care va avea loc la Milano (Italia).

Brioșa care va concura la Milano a câștigat deja concursul național Ecotrophelia 2015, care a avut loc la Timișoara. „Quatro Fiorri” este rezultatul muncii echipei ‘Alfa Flower’, formată din studentele Daniela Andrășescu, Gabriela Buricea și Andreea Catrina, studente în anul patru la Controlul și expertiza produselor alimentare, coordonate de către Șef Lucrări dr. ing univ. Olga Drăghici.

Brioșa aceasta se poate face din orice fel de carne și se poate prepara și acasă, a precizat joi,profesoara Olga Drăghici. „Quatro Fiorri” este un produs nou, inventat de studentele din Sibiu, cu ingrediente inedite, acestea fiind doar câteva din cerințele concursului internațional.

Acest produs nu se găsește pe piață, noi sperăm să fie oportun pentru fabrici. Acest produs este un produs complet, cu carne de iepure, curcan, nucă și niște uleiuri speciale, din flora spontană. Este ceva accesibil. Aceste uleiuri reprezintă ingredientul surpriză, care este secret, nu avem voie să îl dezvăluim. Însă aceste uleiuri se găsesc pe piață. Combinația aceasta inedită de ingrediente oferă produsului originalitate. Nu avem voie să spunem gramajele”, a declarat Daniela Andrășescu.

Citeste si:  Victor Ponta anunţă că PSD ia în calcul moţiuni simple împotriva lui Vlădescu şi a lui Şeitan

Coordonatoarea echipei, profesoara Olga Drăghici spune că „o parte din ingredientele brioșei sunt rar cumpărate, pentru că nu sunt cunoscute. Produsul are doar componente naturale, fără E-uri, este un produs foarte bun nutritiv, echilibrat, are toate componentele care sunt necesare alimentației raționale. Brioșa deși are un conținut de carne, are foarte puțin colesterol, tocmai pentru că am folosit carne de iepure și curcan și faptul că am venit cu grăsime de origine vegetală.”

„Quatro Fiorri” se poate consuma atât cald, cât și rece și în locul produselor de la fast-food.

Această brioșă este una accesibilă ca preț. Ținând cont de faptul că este un produs natural, fără aditivi alimentari, brioșa „Quatro Fiorri” se poate face atât în bucătăria de acasă, cât și într-o fabrică complet industrializată. Cutia conține patru brioșe, în total 100 de grame, la costul de 7 lei, potrivit profesoarei Olga Drăghici. Fiecare cutie este însoțită de două sosuri: un sos dulce și unul picant. Sosul dulce este un amestec de roșii, pastă de gogoșari, hrean și dulceață de corcodușe.

Citeste si:  Iohannis: Discuţia pe Constituţie - cu mare plăcere după anul 2016

Aluatul brioșei este unul normal, obișnuit, intenția celor care au făcut brioșa fiind de a pune în evidență compoziția. Consumatorii care se feresc de produse de patiserie, pentru că îngrașă, nu trebuie să se teamă de „Quatro Fiorri”, pentru că valoarea calorică este mică, fiind folosită grăsime vegetală.

‘Ceea ce a adus în plus acest produs față de celelalte din competiție este faptul că grăsimea animală a fost înlocuită în totalitate cu uleiuri vegetale, bogate în omega, per total are un nivel scăzut de colesterol, nu are aditivi și reprezintă o masă completă. Acest produs se adresează în principal persoanelor active, cu un program încărcat, înlocuind cu succes masa de prânz, pachetul de la școală sau o gustare, dar și consumatorului de rând’, au explicat cele trei câștigătoare.

Criteriile principale de evaluare ale concursului sunt ca produsul inovator să prezinte fezabilitate industrială, aspecte eco, credibilitate pe piață, caracteristici senzoriale și nutriționale. De asemenea, un rol important a fost acela de a demonstra, cu ajutorul planurilor de marketing și de afaceri, că este un produs de succes ce poate deveni o afacere profitabilă.

La faza națională 2015 au participat 19 echipe, din diferite centre universitare, fiecare cu un produs inovator. Concursul este organizat în țară, de către ASIAR (Asociația Specialiștilor de Industrie Alimentară din România) și a fost jurizat de către persoane avizate cu experiență, din industria alimentară, reprezentanți ai diferitelor fabrici.

Citeste si:  George Turtoi (MADR): Primele două măsuri de finanţare din noul PNDR vor fi deschise pe 25 martie

Ecotrophelia este o competiție europeană organizată pentru studenți, masteranzi și doctoranzi în domeniul industriei alimentare, cu scopul de a dezvolta produse alimentare eco-inovative, cu potențial comercial. Rolul important pe care îl are acest concurs este de fapt interacțiunea pe care o realizează între comunitatea universitară, mediul de afaceri, industria alimentară și domeniul cercetării.

Este desfășurată sub patronajul Platformei Tehnologice Europene ‘Food for Life’, la faza internațională participând în fiecare an tot mai multe echipe din peste 18 țări, luând amploare evenimentul la nivel european. Este o competiție jurizată internațional de specialiști ce reprezintă adevărate branduri în industria alimentară. În perioada 2011-2013 prin intermediul acestei competiții au fost lansate pe piață 35 de produse alimentare noi, realizate de studenți cu scopul de a răspunde nevoilor globale din ziua de azi de a folosi resurse ecologice, sustenabile și sigure pentru consumul populației. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata