Jamie Oliver creşte preţul tuturor băuturilor dulci servite în restaurantele sale din Anglia

23

Celebrul chef britanic Jamie Oliver a hotărât să crească prețul tuturor băuturilor dulci servite în restaurantele sale din Anglia. El va dona banii rezultați în scopuri caritabile, relatează site-ul eater.com.

După cum declara în luna ianuarie, Oliver crede că zahărul ar trebui să fie impozitat la fel ca tutunul și „orice altceva care poate, sincer, să distrugă vieți”. Potrivit Nottingham Post, el se conformează propriei sale declarații și îi „taxează” pe clienți cu 10 peni pentru fiecare băutură carbogazoasă și alte băuturi dulci.

Citeste si:  De ce regimurile alimentare nu funcţionează pentru toţi oamenii la fel

Oliver spune că se așteaptă ca din această creștere a prețului să strângă 80.000 de lire pe parcursul anului viitor. Bucătarul-șef va dona banii pentru a susține ‘Sustain’, o organizație de caritate care promovează inițiativele alimentare pentru sănătatea copiilor în Marea Britanie.

„Am văzut în mod direct efectele tulburătoare pe care dieta săracă și excesul de zahăr le au asupra viitorului și sănătății copiilor noștri … așa că trebuie să începem aici”, a spus bucătarul.

Jamie Oliver nu este primul care s-a gândit să „taxeze” băuturile carbogazoase și alte băuturi dulci. Mexicul a implementat un impozit de 10 la sută în luna ianuarie 2014 în încercarea de a ajuta la reducerea ratelor de obezitate și a consumului de suc.

Citeste si:  Peste 600.000 de persoane au accesat, imediat după publicare, documentele despre masacrul de la Katyn

The Guardian scrie că, până în prezent, taxa pare să funcționeze. În medie, mexicanii cumpără cu șase la sută mai puține băuturi carbogazoase. Acum militanții anti-obezitate vor să dubleze taxa la 20 la sută.

Impozitarea băuturilor cu zahăr a început să prindă și în Statele Unite. În noiembrie trecut, Berkeley (California) a devenit primul oraș american care a impus o astfel de taxă. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES) Foto: facebook.com/jamieolive

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata