POIM 2014-2020 – cel mai important program în vederea implementării politicii de coeziune a UE

23

Programul Operațional de Infrastructură Mare este cel mai important dintre cele șase elaborate în vederea implementării politicii de coeziune a UE, care vizează dezvoltarea investițiilor în infrastructura de mediu, transport și energie, a declarat ministrul Fondurilor Europene, Marius Nica.

„Este cel mai important program operațional din cele șase programe elaborate în vederea implementării politicii de coeziune care vizează dezvoltarea investițiilor în infrastructura de mediu, transport și energie. Decizia de aprobare a Programului Infrastructură Mare a fost luată după o perioadă încărcată de negocieri privind reformele structurale în domeniu, susținute, reforme care trebuie să însoțească implementarea programului pentru a asigura sustenabilitatea investițiilor promovate. (…) POIM 2014-2020 este programul operațional care beneficiază de cea mai mare alocare financiară — aproximativ 12 miliarde de euro, finanțat atât din fondul european pentru dezvoltare regională, cât și din fondul de coeziune”, a precizat ministrul, la Guvern, la evenimentul de semnare a Deciziei de Aprobare a Programului Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.

Citeste si:  Inflaţia în România a depăşit, în luna februarie, media din UE

Marius Nica a arătat că prin POIM 2014-2020 se va asigura finanțarea principalelor priorități de dezvoltare ale României în sectoarele de Transport, Mediu și Energie.

Prin POIM 2014-2020 se asigură finanțarea principalelor priorități de dezvoltare ale României în sectorul de transport, în acord cu Master Planul general de Transport, sectorul de Mediu, în vederea conformării cu prevederile Directivelor europene și îndeplinirea angajamentelor din Tratatul de aderare, sectorul de energie în acord cu obiectivele strategiei Europa 2020″, a susținut ministrul Fondurilor Europene.

Citeste si:  Mehedinţi: Peste 1.500 de angajaţi ai RAAN vor fi disponibilizaţi începând cu 1 octombrie

Nica a precizat că beneficiarii programului sunt, cu precădere,”beneficiari publici sau de interes public, cu câteva excepții în domeniul energiei și biodiversității”.

„Implementarea priorităților de finanțare se bazează cu precădere pe proiecte preidentificate, majoritatea fiind proiecte majore, respectiv 101 proiecte. Cu acest număr de proiecte majore ne situăm pe locul 2 după Polonia ca număr de proiecte majore, portofoliul total al POIM ridicându-se la aproximativ 258 de proiecte”, a afirmat ministrul.

Potrivit acestuia, peste 56% dintre fondurile POIM — 6,8 miliarde de euro — sunt orientate către infrastructura de transport, 37% pentru dezvoltarea sectorului de mediu, iar 5% către sectorul energetic.

„POIM este un program important nu doar prin volumul de finanțare și prioritățile propuse, dar mai ales prin reformele structurale în diverse sectoare care au fost demarate cu această ocazie și care trebuie susținute în continuare în special în ceea privește sectorul de transport și de mediu. (…) Pentru a răspunde priorității numărul 1 — pregătirea și demararea proiectelor aferente POIM 2014-2020 — ne bazăm pe sisteme și structuri de management cu experiență care consider că au învățat din greșelile exercițiului financiar 2007-2013 și, cu succes, pot duce la implementarea acestui program”, a mai afirmat ministrul Fondurilor Europene.

Citeste si:  Parchetul General clasează dosarul de evaziune fiscală în cazul soţiei vicepremierului Liviu Dragnea

Documentul privind Decizia de Aprobare a Programului Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 a fost semnat de comisarul european pentru politică regională, Corina Crețu, și de premierul Victor Ponta. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata