Brandul de ţară al României valorează 141 de miliarde de dolari, în creştere cu 11% comparativ cu 2014

România se situează și în acest an pe locul 48 într-un clasament al primelor 100 de țări ca valoare a brandului de țară, la fel ca și în 2014, dar cu toate acestea valoarea brandului de țară al României a crescut cu 11% până la 141 de miliarde de dolari, arată un studiu publicat luni de compania americană de consultanță Brand Finance.

România este devansată în acest clasament de țări precum Nigeria — locul 41, Iran — locul 46 sau Bangladesh — locul 47, dar se situează în fața unor țări precum Ungaria — locul 53, Grecia — locul 59, Slovacia — locul 60, Slovenia — locul 62 sau Bulgaria — locul 74.

Citeste si:  CASMB anunţă deschiderea Biroului Unic pentru relaţia cu asiguraţii şi furnizorii de servicii medicale

La nivel global, Brand Finance susține că scandalul Volkswagen, care a șters 191 miliarde de dolari (minus 4%) din valoarea brandului de țară al Germaniei, care în prezent este evaluat la 4.200 miliarde de dolari. Brandul SUA a rămas cel mai valoros brand de țară din lume, 19.703 de miliarde de dolari, în creștere cu 2% comparativ cu anul trecut. Pe locul secund se situează brandul Chinei, cu 6.314 miliarde de dolari, în scădere cu 1% comparativ cu 2014.

‘Pe o piață globală, brandul de țară este unul din cele mai importante active ale oricărui stat, încurajând investițiile, adăugând valoarea exporturilor și atrăgând turiști’, a declarat directorul Brand Finance, David Haigh.

Citeste si:  Ilie Şerbănescu: În România este nevoie de o rocadă a impozitelor

Studiul Brand Finance Nation Brands calculează valoarea brandului unei țări pe baza mai multor criterii grupați sub trei piloni: bunuri și servicii, turism, investiții și societate, acestea fiind apoi corelate cu produsul intern brut al țării respective. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata