Noile teste de emisii vor avea consecinţe economice semnificative pentru companiile auto

Noile teste din UE care vor măsura emisiile autovehiculelor și în trafic, nu doar în laborator, vor forța companiile auto să-și retragă modelele de pe piață mai devreme decât era planificat, a avertizat vineri Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), transmite DPA.

Comisia Europeană pregătea această legislație pentru introducerea, obligatoriu, a testelor complementare în condiții reale de mers dinainte de izbucnirea scandalului Volkswagen. Cele 28 de state membre și CE au stabilit miercuri, într-un comitet tehnic, că autovehiculele din trafic pot depăși cu 110% limitele fixate fără a se considera infracțiune, într-o perioadă tranzitorie, din septembrie 2017 (pentru modele noi), în septembrie de 2019 (pentru toatele autovehiculele noi).

Citeste si:  Peste 1.100 de autoturisme noi exclusiviste, înmatriculate în România în primele 9 luni

Ulterior, vor putea depăși cu 50% limita fixată, de 80 miligrame de oxid de azot (NOx, o substanță cancerigenă) per kilometru, la mașinile diesel, din ianuarie 2020 în cazul modelelor noi și ianuarie 2021 în cel al tuturor autovehiculelor noi.

Noul regim de testare va înăspri standardele pentru mașinile cu motoare diesel, consideră analiștii. Asociația Constructorilor Europeni de Automobile consideră că ‘un număr important de modele diesel vor trebui să fie retrase mai devreme decât era prevăzut, ceea ce va avea consecințe economice semnificative. Va fi mai dificil pentru companiile auto să îndeplinească țintele pentru reducerea emisiilor de CO2 până în 2021, ținând cont că motoarele diesel emit cu 15-20% mai puțin CO2 decât motoarele comparabile pe benzină’.

Grupurile de mediu au criticat noile standarde apreciind că sunt prea relaxate.

Citeste si:  Peste 400.000 de persoane au acces în Franţa la documente clasificate "Secret de apărare"

Comisia Europeană speră ca acest nou sistem de teste reale în trafic să fie adoptat la începutul lui 2016.

Acordul va permite ca, de la 1 septembrie 2017, probele reale de emisii să determine dacă un model nou de autovehicul primește aprobarea de a fi scos pe piață.

Volkswagen face obiectul unor investigații în mai multe țări după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Numai în SUA amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari (16 miliarde de euro) sau 30.000 de dolari per vehicul.

Citeste si:  Producătorii străini de automobile îşi croiesc drum prin Rusia

Rechemarea tuturor celor 11 milioane de vehicule va fi printre cele mai mari din istorie, similară cu cea efectuată de Toyota în perioada 2009-2010, când a rechemat peste zece milioane de vehicule din cauza unor probleme la accelerație.

Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata