EUR
4,85 RON
(-0.23%)
USD
4,34 RON
(+1.23%)
GBP
5,41 RON
(-0.1%)
CHF
4,56 RON
(+0.23%)
BGN
2,47 RON
(-0.03%)
BYN
1,68 RON
(+1.23%)
CAD
3,10 RON
(+0.67%)
RSD
0,04 RON
(+0.01%)
AUD
2,68 RON
(-0.38%)
JPY
0,04 RON
(+1.07%)
CZK
0,18 RON
(+0.29%)
INR
0,06 RON
(+1.08%)

 

Investiţie de 3,5 milioane de dolari în terminalul petrolier din Marea Neagră

KMG International a investit 3,5 milioane dolari în terminalul petrolier din Marea Neagră, prin intermediul societății Midia Marine Terminal, informează, luni, compania.

Proiectul a vizat înlocuirea întregului sistem flexibil de transfer al țițeiului de la navele petroliere către parcul de rezervoare al rafinăriei Petromidia. Lucrările de mentenanță capitale obligatorii mențin terminalul maritim în condiții optime de siguranță și performanță. De asemenea, investiția asigură menținerea la un nivel maxim de protecție a mediului marin. La fiecare 2 ani, investim circa 200.000 dolari, la 4 ani circa 1,4 milioane dolari, iar la fiecare 8 ani circa 3 milioane dolari pentru aceste lucrări”, a declarat directorul general al companiei Midia Marine Terminal, Ioan Taus.

Înlocuirea sistemului de furtune flexibile a implicat șase ambarcațiuni și 20 de scafandri care au lucrat 24/24 timp de 16 zile. Proiectul a fost realizat cu participarea companiei Rominserv, contractorul general al KMG International, pentru aprovizionarea furtunelor și lucrările efectuate pe uscat.

Potrivit unui comunicat al companiei, sistemul de furtune flexibile al terminalului petrolier offshore din Marea Neagră este format din două șiruri de furtune din cauciuc ranforsat cu spirală metalică, având o greutate cuprinsă între 3,5 și 5 tone, prevăzute cu dublă carcasă special concepută pentru protejarea mediului marin, în caz de avarie.

Acest sistem are în componență două șiruri de furtune plutitoare cu lungimi de aproximativ 270 metri fiecare și două șiruri de furtune submarine, garantate la o presiune de 19 bari, fiind construite în conformitate cu standardele internaționale, dar ținând cont și de condițiile hidro — meteo specifice din zona în care este amplasat, 9 km est față de portul Midia Năvodari’, informează KMG International.

Documentul precizează că durata de viață în serviciu a acestor furtune este de 2 ani doar pentru cele plutitoare care funcționează în condiții de mare stres, de 4 ani pentru furtunele submarine și de 8 ani pentru celelalte furtune de transfer.

‘Ansamblul de furtune al terminalului petrolier offshore de la Midia valorează circa 3 milioane dolari. Compania Midia Marine Terminal și-a mărit și flota navală în 2015, operând în prezent 3 remorchere — Tirreno, pavilion Italia de 70 tbp (tons bollard pull — unitate de măsură pentru puterea unei nave — n. r.), pentru asistență la manevra tancurilor petroliere de 150.000 tdw (tona deadweight — unitate de măsură pentru capacitatea de încărcare — n. r.); București și Astana, ambele sub pavilion România de 50 tbp, pentru manevre furtune, mentenanță și lucrări offshore, suport scufundări dar și asistență a navelor aflate în manevră în portul Midia. De asemenea, flota MMT cuprinde o pilotină de 9,5 metri lungime și 500 CP și două șalupe de lucru’, se precizează în comunicat.

Prin intermediul terminalului petrolier din largul Mării Negre au fost descărcate peste 23 milioane tone de țiței de la începutul anului 2009 până în septembrie 2015 și au fost operate în siguranță 276 de nave. Terminalul a rezistat fără avarii, în condiții de frig sever și la furtuni violente cu valuri care au depășit 8 metri în zona acestuia, fiind proiectat să funcționeze o perioadă de minimum 25 de ani.

‘În prezent, terminalul asigură necesarul de țiței al rafinăriei Petromidia — cea mai mare unitate de profil din România, care a prelucrat în anul 2015 cantitatea record de 5 milioane tone de țiței de la punerea în funcțiune (1979), atingând, astfel, capacitatea maximă de producție. Cu o capacitate proiectată de transfer de 24 de milioane tone pe an, terminalul petrolier poate primi nave de până la 160.000 tdw. Operarea prin terminal scade distanța cu aproximativ 33 de kilometri față de traseul prin portul Constanța și permite realizarea unor reduceri de circa 7 dolari/tonă a costurilor de aprovizionare cu țiței. Astfel, investiția de 100 de milioane dolari pentru realizarea terminalului petrolier a fost amortizată în doar 5 ani de la punerea lui în funcțiune‘, mai spune KMG International.

Prin Midia Marine Terminal este asigurată prezența KazMunayGas în arcul geografic ce unește zona Mării Caspice (Kazakhstan, Georgia) și a Mării Negre (Ucraina, Moldova, România, Bulgaria) cu Europa Occidentală (Franța și Spania). La nivel european, KMG International deține peste 1.000 de puncte de alimentare cu carburanți în România, Republica Moldova, Bulgaria, Franța, Spania, Georgia. Grupul operează două rafinării — Petromidia Năvodari și Vega Ploiești. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata