Amendă record de 350 milioane euro pentru Orange, pentru obstrucţionarea concurenţei

Grupul francez de telecomunicații Orange va trebui să plătească o amendă record de 350 milioane euro pentru că a utilizat practici prin care, datorită poziției sale dominante de operator istoric, a pus piedici concurenței, a anunțat joi Autoritatea franceză de Concurență, citată de agenția EFE.

Conform instituției, Orange a utilizat ‘practici anticoncurențiale’ pentru ‘a frâna abuziv dezvoltarea concurenței pe piața clienților companii’, în deceniul trecut.

Decizia a fost luată după o plângere făcută inițial de Bouygues Télécom, la care, ulterior, s-a raliat și alt operator, SFR.

Orange, urmașul fostului operator istoric francez France Telecom, ‘a decis să coopereze’ cu Autoritatea de Concurență și ‘nu a negat practicile și nici caracterul contrar concurenței al acestora’, a menționat instituția, printr-un comunicat.

Citeste si:  BULETINUL INSOLVENŢEI - 28 aprilie 2010 (3366)

Aceasta a precizat că operatorul de telecomunicații nu se opune nici sancțiunii nici impunerii anumitor norme ‘destinate restabilirii imediate a unui climat concurențial pe piață’.

Amenda vizează anumite oferte ale operatorului, atât pentru telefonia fixă cât și pentru cea mobilă.

În cazul ofertelor pentru telefonia mobilă, Orange ‘a făcut abuz de poziția sa dominantă’ pe piață pentru a introduce oferte de fidelizare a clienților ‘cu programe de comercializare’ și ‘reduceri tarifare contrare concurenței’.

‘Aceste practici de fidelizare abuzive, care vizau oferte ce se aplicau cumulativ și a căror obținere era condiționată compromisuri de durată sau de volum, ar fi putut împiedica companiile să compare ofertele și să opteze pentru cele ale altor operatori’, subliniază instituția de concurență.

Citeste si:  Tarifele de terminare în reţelele fixe şi mobile scad de la 1 aprilie 2014

În ceea ce privește telefonia fixă, Concurența a indicat că Orange nu a împărțit cu alți operatori informații pe care le-ar deține în postura sa de ‘moștenitor’ al monopolului istoric și care erau ‘cruciale’ pentru achiziționarea ofertelor sale de către companii.

Autoritatea a acordat, în plus, Orange un termen de 18 luni pentru a divulga celorlalți operatori informații privind liniile fixe pe care le deține și pentru a pune capăt ofertelor de fidelizare pentru telefonia mobilă pentru companii. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata