Matthias Mueller: Repoziţionarea Volkswagen ar putea dura 2-3 ani

18

Volkswagen se află într-un proces de revizuire care necesită timp, după ce producătorul auto a adoptat o nouă structură a companiei și a ajustat strategia brandurilor sale, pe fondul scandalului declanșat de manipularea testelor de poluare, a afirmat, miercuri, directorul general al VW, Matthias Mueller, transmite Reuters.

‘Repoziționarea grupului va dura cu certitudine 2-3 ani și va fi un proces dificil’, a explicat șeful VW, într-un interviu acordat publicației germane ‘Wirtschaftswoche’.

Matthias Mueller susține că ar prefera ca VW să-și depășească rivalii în privința profitabilității și mai puțin în cea a vânzărilor, după ce, anul trecut, compania germană a vândut pe plan global peste zece milioane de vehicule.

‘Din punctul meu de vedere, recordurile de vânzări nu sunt atât de importante’, a explicat șeful VW.

Citeste si:  Indicele SIF-urilor, în scădere puternică, cu 4,8%

Acesta a dat asigurări că va încerca să continue expansiunea modelelor diesel în SUA, a doua mare piață auto din lume, în ciuda problemelor cu care se confruntă grupul german.

Săptămâna aceasta, Matthias Mueller va călători în SUA pentru prima dată de când a început scandalul emisiilor, în octombrie 2015.

Luni, Departamentul american al Justiției și-a anunțat intenția de a cere despăgubiri VW pentru instalarea ilegală a unui soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Daunele pe care ar urma să le plătească Volkswagen, alături de subsidiarele sale Audi și Porsche, s-ar putea ridica la miliarde de dolari, a declarat un oficial de la Departamentul american al Justiției. Analiștii estimează că amenzile ar putea depăși 90 miliarde de dolari, sau 37.500 dolari per vehicul. Sunt vizate aproape 600.000 de vehicule.

Citeste si:  Uniunea Europeană ştia încă din 2013 de trucarea motoarelor

De asemenea grupul german este investigat pentru că ar fi indus în eroare consumatorii și autoritățile de reglementare din SUA.

‘Volkswagen va continua să coopereze cu Agenția pentru Protecția Mediului din SUA (EPA) privind tehnicile care vor permite automobilelor să îndeplinească integral cerințele autorităților de reglementare’, se arată în declarația grupului german.

În septembrie, EPA a acuzat VW că a instalat softul care permitea mașinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu și în timpul operațiunilor normale.

Volkswagen face obiectul unor investigații în mai multe țări, după ce a recunoscut că în perioada 2005 — 2015 a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 500.000 în SUA) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Citeste si:  Bulgaria își dublează oferta inițială pentru atragerea investiției Volkswagen

Până acum, grupul auto a confirmat că numai în SUA a manipulat rezultatele privind poluarea cu oxid de azot, în condițiile în care testele din America de Nord sunt mai riguroase decât cele din Europa.

Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata