Un antiepileptic, la originea a cel puţin 450 de malformaţii la naştere

18

Un medicament considerat esenţial în tratarea epilepsiei, Valproat, a provocat cel puţin 450 de malformaţii congenitale în Franţa la copiii expuşi în perioada uterină, arată o estimare prezentată marţi de autorităţile medicale şi citată de AFP.

Raportul evaluează la 425-450 numărul cazurilor de copii născuţi vii sau morţi, cu o malformaţie congenitală, care au fost expuşi în uter la un tratament cu valproat în perioada 2006-2014, extrapolând la întreaga Franţă datele obţinute din regiunea Ron-Alpi.

Estimarea, subliniază AFP, survine în contextul în care medicamentul este comercializat de câţiva zeci de ani.

Citeste si:  Remedii naturiste pentru congestia nazală

Începând cu 1 martie, avertismentul pentru femeile gravide inclus deja în prospectul medicamentului va figura pe cutia acestuia, a declarat pentru AFP Benoit Vallet, directorul general pentru sănătate din cadrul Ministerului pentru Afaceri Sociale, Sănătate şi Drepturile Femeilor.

Indispensabil pentru anumiţi pacienţi suferind de epilepsie şi utilizat, de asemenea, pentru tratarea tulburării bipolare, valproatul de sodiu este prezent în mai multe medicamente, cum ar fi antiepilepticul Depakine, comercializat în Franţa de către Sanofi din 1967 şi, într-o formă generică, de alte laboratoare.

Citeste si:  Gena rezistentă la antibioticul "de ultimă instanţă" a fost descoperită şi în Europa

Medicamentul s-a aflat în atenţia specialiştilor de mai mulţi ani din cauza riscului crescut de malformaţii — de ordinul a 10% — dar şi a riscului mai mare de întârzieri intelectuale, de mers şi de autism, care poate afecta până la 40% dintre copii expuşi.

Aceste riscuri au devenit cunoscute abia începând cu anii 2000, în timp ce riscul apariţiei unor malformaţii congenitale a început să fie depistat din anii ’80. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata