Bucureştenii sunt cetăţenii europeni cei mai nemulţumiţi de transportul public din oraşul lor

Bucureştenii sunt cetăţenii europeni cei mai nemulţumiţi de transportul public din oraşul lor, doar 6% fiind satisfăcuţi de acesta, potrivit unui proiect al Friedrich-Ebert-Stiftung România.

Monitorul Social, un proiect al Friedrich-Ebert-Stiftung România, a lansat luni un infografic despre gradul de satisfacţie al bucureştenilor privind transportul public şi gradul de motorizare, potrivit unui comunicat.

Comparativ cu bucureştenii, 46% din locuitorii oraşului Berlin sunt satisfăcuţi de transportul public, în timp ce în cazul oraşului Londra procentul este de 43%, Stockholm — 31%, Atena — 27% şi Madrid — 26%.

Infograficul mai arată că, în general, oraşele în care populaţia nu este mulţumită de calitatea transportului în comun sunt şi oraşele în care populaţia are o rată de motorizare semnificativ mai mare decât media naţională. Corelaţia funcţionează independent de nivelul de bunăstare al cetăţenilor din oraşul respectiv. Locuitorii din oraşe în care transportul public funcţionează corespunzător aleg să călătorească cu transportul public, deşi în mod cert şi-ar permite să deţină o maşină, potrivit comunicatului.

În acelaşi timp, rata de motorizare (numărul de autovehicule la 1.000 de locuitori) a Bucureştiului (446 autovehicule la 1.000 de locuitori) este superioară ratei de motorizare din oraşe ca Stockholm (393), Londra (301) sau Berlin (333), în care satisfacţia privind transportul public este mult mai mare decât în Bucureşti, se mai arată în comunicat.

Conform sursei citate, în cazul în care nemulţumirea bucureştenilor faţă de transportul public va rămâne crescută şi odată cu creşterea forţei lor de cumpărare, este de aşteptat ca locuitorii Bucureştiului să achiziţioneze mai multe maşini. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Loading...

Citește și
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.