Mitsubishi L200 – un automobil pentru muncă şi aventură departe de asfalt

În Europa, segmentul automobilelor utilitare de o tonă, de tip pick-up, are o cotă mică, de numai 0,7 – 0,8%, însă este aşteptată o dinamică spectaculoasă. Cea mai mare piaţă pentru astfel de utilitare uşoare este Asia, unde Mitsubishi estimează că va vinde jumătate din producţia modelului L200, aflat la a cincea generaţie.

Modelul redesenat, cu o linie sportivă, a fost lansat pe piaţa românească în toamna anului 2015, aducând schimbări substanţiale faţă de modelul anterior, care a cumulat vânzări de 3.200 unităţi pe piaţa autohtonă în perioada 2006-2014.

Mitsubishi L200 a fost conceput ca un vehicul pentru condiţii grele de rulare, adaptat drumurilor neamenajate, terenurilor agricole şi forestiere, adresându-se în special fermierilor, dar şi antreprenorilor şi firmelor care au de transportat materiale de construcţii şi mărfuri cu volume mari.

De ce ar avea nevoie un fermier de un astfel de model cu o linie mai aerodinamică şi mai modernă faţă de camionetele anterioare? Pentru că, pe lângă utilitatea unui astfel de vehicul, nevoia de confort şi de a etala succesul în afaceri au determinat constructorul nipon să introducă şi elemente specifice unei limuzine standard.

Noul Mitsubishi L200 este produs în Thailanda, începând din 2014, iar producţia anuală este de 200.000 de unităţi, fiind vizate 150 de pieţe de export. Vânzările au debutat în 2014 în ţara de origine, iar vânzările efective în Europa au început în vara anului 2015.

Din 1978 au fost vândute în total peste patru milioane de vehicule L200 în întreaga lume, din care 440.000 încă sunt folosite zilnic în Europa.

Citeste si:  Asociaţia Producătorilor de Vin şi Produse Vitivinicole Dobrogea primeşte fonduri de la CE pentru a-şi promova produsele

Noul generaţie L200 este urmaşul unui model care a fost produs timp de nouă ani, în 1,3 milioane unităţi, din care 220.000 au fost vândute în Europa, principalele pieţe fiind Marea Britanie, Turcia, Germania, Franţa, Austria.

Am testat versiunea cu cabină dublă a pick-up-ului, L200 Double Cab 2,4 DI-D, având dimenisuni de 5205 x 1815 x 1780 mm.

Faţă de generaţia precedentă, la care predominau la exterior formele rotunde, noul L200 are forme mai ascuţite, care inspiră dinamism şi putere, dar şi mai multă duritate unui vehicul funcţional de muncă, dar care oferă spaţiu interior şi confortul unui automobil standard de pasageri. L200 este cel mai uşor şi mai economic automobil din clasa sa şi poate căra puţin mai mult decât competitorii.

Pe partea laterală se evidenţiază linia de design „J line”, foarte atractivă pentru ansamblul cabină dublă — benă, în timp ce partea frontala este complet nouă, cu grila şi farurile redesenate.

Interiorul este foarte încăpător, oferind spaţiu suficent, în versiunea cu cabină dublă, pentru cinci persoane adulte, iar spaţiul din spate este mai mare decât la generaţia precedentă. Vizibilitatea este foarte bună, iar poziţia înaltă la volan şi oglinzile mari contribuie şi ele la confort şi siguranţă. La interior, materialele plastice sunt durabile şi uşor de curăţat.

Citeste si:  Totul despre: Jeep - un automobil de legendă

În ciuda dimensiunilor, L200 — o maşină de peste 5,2 metri lungime, este uşor manevrabilă, iar raza de bracaj — de numai 5,9 metri, este cea mai strânsă din acest segment de autovehicule.

Spaţiile de depozitare sunt suficente şi foarte utile, iar ca echipamente L200 oferă aproape orice ar fi disponibil şi pe un automobil pentru pasageri, inclusiv sistem infotainment cu touchscreen şi conectivitate multiplă, butoane pe volan, oglinzi şi geamuri electrice, sistem de avertizare la părăsirea benzii, cameră de mers înapoi, deşi, în esenţă, este un autovehicul cu care se cară paleţi şi materiale de construcţii.

Versiunea testată era echipată cu un propulsor TurboDiesel de 2.442 cmc şi 181 CP şi cutie de viteză automată cu 5+1 trepte, cu sistem de tracţiune 4×4 nepermanent, de tip Super Select 4 WD II. Viteza maximă este de 177 km/h, iar consumul oficial anunţat de producător este de 7,3 litri/ 100 km. În cadrul testului am obţinut un consum mixt de 9,1 litri / 100 km, dar am folosit destul de puţin tracţiunea 2H (care asigură cel mai redus consum de carburant), iar o bună parte din test a fost reprezentat de sesiunea off-road, inclusiv cu modul 4LLC (cu diferenţial blocat şi reductor de turaţie), pentru condiţii extreme şi un maxim de tracţiune.

De altfel modelul L200 excelează în afara asfaltului, iar cele trei moduri de tracţiune integrală — 4H, 4HLc şi 4LLc — rezolvă cu bine orice situaţie în funcţie suprafeţe şi condiţiile de rulare.

Citeste si:  Cutremur cu magnitudine 7 în provincia Xinjiang din China

L200 este în momentul de faţă unul dintre cele mai bune pick-up-uri disponibile pe piaţă, datorită celui mai capabil sistem de tracţiune 4×4, dezvoltat iniţial pentru modelul Mitsubishi Pajero. Are cel mai redus consum de carburant în clasa sa — 6,5 litri/100 km în ciclu mixt pentru turbopropulsorul Diesel de 154 CP, autonomie de peste 1.150 km cu un singur plin de carburant (rezervorul are 75 litri, aproximativ acelaşi nivel la toate modelele din segment), cel mai redus nivel de emisii de CO2 — 169g/km. Raza de bracaj este cea mai redusă din clasa sa, de 5,9 metri, făcându-l uşor manevrabil, iar capacitatea totală de încărcare şi remorcare (bena plus tractare) este de 4.090 kg.

În oraş, parcarea unui autovehicul cu astfel de dimensiuni poate fi o problemă, însă L200 este dotat cu camera video pentru marşarier. Modelul arată bine, are un preţ rezonabil (versiunea testată costă 25.490 euro), este bine echipat pentru un pick-up şi se descurcă peste medie în condiţii off-road, iar suspensia optimizată amortizează foarte bine denivelările drumurilor.

Pe segmentul utilitarelor de o tonă, de tip pick-up, Mitsubishi concurează în principal cu Toyota Hilux, Ford Ranger, VW Amarok şi Nissan Navara. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES) Foto: mitsubishi-motors.ro

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata