Cele mai importante schimbări ale Codului Vamal vizează informatizarea schimbului de infomaţii

0

România aderă la Codul Vamal Unional, începând cu data de 1 mai 2016, ceea ce presupune informatizarea schimbului de informaţii între autorităţile vamale şi operatorii economici, a prelucrării datelor şi a comunicării între cele două părţi, susţine preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), Dragoş Doroş.

„Codul Vamal Comunitar s-a schimbat. Cele mai importante schimbări sunt: realizarea tuturor schimburilor de informaţii între autorităţi vamale şi operatori economici printr-un sistem electronic de gestiune a deciziilor vamale, care se va aplica de la 1 mai, şi prelucrarea electronică a tuturor informaţiilor schimbate între autorităţile vamale, între operatorii economici şi autorităţile vamale, care va conduce la modificarea substanţială a sistemelor şi aplicaţiilor informatice existente şi la dezvoltarea altora noi, atât la nivelul Comisiei Europene, cât şi la nivel naţional”, a declarat, luni, Doroş într-o conferinţă de specialitate.

Potrivit acestuia, Codul Vamal comunitar a apărut pentru prima dată în 1992, însă, de la acel moment a intervenit o informatizare puternică, dar şi o schimbare a comerţului, care au impus o modificare a acestuia.

„În domeniul vamal, importantă a devenit informatizarea. Analizele, concluziile, administrarea în sine se fac pe baza datelor pe care le avem şi le prelucrăm în sistemele noastre informatice. Este foarte important şi ne străduim să informatizăm şi să avem un flux automat de date atât de la contribuabili către ANAF, cât şi de la ANAF, respectiv Direcţia Vămilor, către contribuabili”, a spus Doroş.

El a vorbit şi despre programul de modernizare a ANAF, în cadrul programului cu Banca Mondială, ale cărui efecte se vor simţi în piaţă în 2-3 ani.

„Pentru noi, simplificare înseamnă ca fluxul de date să circule în ambele părţi fără oprelişte, ca aceste date să fie în sistem informatic, pentru ca, astfel, administratorul fiscal să poată să determine probitatea operatorilor economici din birou şi să-şi diminueze pe cât posibil acţiunile în teren, în acest fel nederanjând prea mult activitatea operatorilor economici, dar având un ecran foarte clar al celor care-şi desfăşoară activitatea în mod corect faţă de cei care nu o fac”, a explicat preşedintele ANAF. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.