Maşini de milioane de euro la Raliul Gumball 3000 de la Sibiu

44

Peste 10.000 de sibieni şi turişti au aşteptat, vineri, 6 mai, câteva ore în Piaţa Mică din centrul oraşului, sosirea celor 120 de maşini de lux, totalizând câteva milioane de euro, care au participat la cea de-a 18-a ediţie a Raliului „Gumball 3000”, o cursă exclusivistă, cu vedete la volanul unor bijuterii pe patru roţi, venite pentru prima dată în România.

Bolizii de lux şi-au făcut loc cu greu în Piaţa Mică, pe sub Podul Minciunilor din Oraşul de Jos, unde toată lumea s-a înghesuit să îşi facă fotografii cu cele mai renumite mărci de maşini venite în oraş.

„Șoferii maşinilor de la Gumball 3000 sunt vedete şi milionari din Topul Forbes”, a precizat Ana Smâdeanu, Managing Partner al evenimentului.

Printre participanţii la raliu s-au numarat şi celebrul DJ Afrojack, câştigătoarea premiului Grammy, rapper-ul Eve, starurile hip hop Bun B şi The Alchemist, actorul principal al serialului, Baywatch David Hasselhoff, şoferii de curse de Formula 1, David Coulthard şi Jean Alesi, artistul din New York, Futura şi iconu-ul skateboarding-ului Tony Hawk.

Citeste si:  Guvernul instituie stare de alertă în Buzău, Vrancea şi Brăila

„Alături de vedetele raliului, alţi zeci de antreprenori şi pasionaţi de maşini vor parcurge 3.000 de mile, de la Dublin la Bucureşti, în doar 6 zile”, se arată într-un comunicat.

Cursa a început pe 30 aprilie şi se va termina, vineri, seara, la Bucureşti, în Piaţa Constituţiei. România a fost aleasă ca destinaţie finală, în premieră, în locul Istanbulului (Turcia).

Fiecare oraş a găzduit, astfel, o expoziţie spectaculoasă de maşini care reprezintă „istoria automobilului”, de la maşinile clasice, de epocă, la cele moderne de azi, incluzând: Pagani, Bugatti, Ferrari, Lamborghini, Porsche, Aston Martin, Koenigsegg, Jaguar, Bentley şi Rolls Royce, alături de cele cu un concept futurist.

Startul cursei a avut loc pe 1 mai, la Dublin, urmând un incredibil traseu ce a traversat 11 ţări. Petrecerile şi demonstraţiile de maşini vor continua în Bucureşti până sâmbătă, 7 mai, Gumball 3000 găzduind un festival de maşini de lux, sporturi de acţiune şi muzică.

În parteneriat cu Christie’s (Kerring Group), Fundaţia Gumball 3000 găzduieşte licitaţii de caritate pe tot parcursul evenimentului, pentru strângerea de fonduri şi sprijinirea proiectelor tinerilor, care să îmbunătăţească educaţia şi infrastructura în comunităţile sărace din întreaga lume. Printre partenerii oficiali ai evenimentului se numără o serie de companii, dar şi departamentele de Cultură şi Turism din Dublin, Edinburgh, Londra, Praga, Budapesta şi Bucureşti.

Citeste si:  Misterul unuia dintre cele mai mari cratere din impact de pe Pământ a fost elucidat

Gumball 3000 a fost lansat în 1999 de către antreprenorul britanic Maximillion Cooper, din dorinţa de a combina sporturile de acţiune, automobilele şi muzica, pentru a crea un brand pentru un stil de viaţă popular. Totul a început când Maximillion şi-a invitat prietenii celebri într-un traseu prin Europa, conducând maşini frumoase şi găzduind petreceri legendare la care au participat nume precum Kate Moss, Jamiroquai, Kylie Minogue şi Johnny Knoxville.

În următorii zece ani, conceptul a crescut de la un raliu alimentat de mituri, la un brand global care a atras companii de renume, dar şi participarea unor celebrităţi, printre care deadmau5, David Hasselhoff, Snoop Dogg, EVE, Travis Barker, Xzibit, Adrien Brody, Tyson Beckford, David Guetta, Tony Hawk şi Dennis Rodman.

Maximillion Cooper a lucrat în calitate de director de creaţie pentru branduri mari din lumea automobilelor şi a modei, iar în 2015 a fost votat în „Top 50 cele mai influente persoane din industria auto”, de publicaţia americană de lifestyle „Complex magazine”.

Citeste si:  Statele Unite somează Turcia să retragă trupele din Siria

Raliul este urmărit de peste 60 de milioane de telespectatori şi are peste 100 de milioane de fani în social media. Grupul Gumball 3000 deţine opt companii de divertisment, finanţe şi modă, cu reprezentanţe de vânzare în peste 30 de ţări. Brandul Gumball 3000 a fost evaluat recent de revista Forbes la peste 300 de milioane dolari.

Fundaţia Gumball 3000 a fost înfiinţată în 2013 pentru a ajuta tinerii fără posibilităţi prin educaţie, infrastructură şi proiecte de agrement. Printre partenerii în acţiunile de caritate şi ambasadori, se numără: Fondul copiilor Nelson Mandela, Laureus Sport for Good, Fundaţia Tony Hawk, Fundaţia Sir Simon Milton, When You Wish Upon A Star, Tony Hawk şi HH Prinţul Talal MA Al-Faisal Al-Saud din Arabia Arabia. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES) Foto: facebook.com/  Gumball 3000

 

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata