Marca „face book”, interzisă unui producător chinez de chipsuri

Facebook a câştigat o acţiune în justiţie demarată împotriva unei companii chineze care a înregistrat marca „face book”, semn al atitudinii favorabile a Beijingului faţă de cea mai mare reţea de socializare din lume, la care cei 700 milioane de utilizatori de Internet din China nu au în continuare acces, informează Financial Times.

Potrivit legislaţiei chineze, o companie multinaţională cu un brand recunoscut la nivel global trebuie să dovedească faptul că marca sa înregistrată este binecunoscută şi în China. Săptămâna trecută, un tribunal din Beijing a decis că Xintong Tiandi Technology, un producător de portofele şi genţi din piele, poate utiliza marca „IPHONE” în pofida popularităţii răspândite a telefoanelor iPhone produse de grupul american Apple.

Citeste si:  Prinţesa Diana ar fi ameninţat-o cu moartea pe Camilla Parker Bowles

În schimb, în cazul Facebook, un tribunal din Beijing a decis că Zhongshan Pearl River Drinks Factory, un producător de chipsuri din cartofi din provincia sudică Guangdong, nu ar fi trebuit să aibă dreptul să înregistreze marca „face book” în 2014.

„Dacă era ilegal pentru noi să înregistrăm această marcă de ce ni se permis să facem acest lucru în primul rând? Dacă Facebook este o marcă atât de influentă la nivel global, de ce consumatorii chinezi nu au acces la pagina sa de Internet?”, a replicat unul din directorii firmei chineze.

Citeste si:  Statele Unite sunt de acord să poarte discuții comerciale, spune ministrul comerțului chinez

Deşi Facebook este blocat în China continentală, atât reţeaua de socializare cât şi fondatorul său, Mark Zuckerberg, sunt binecunoscuţi în China, iar utilizatorii de internet pot accesa site-ul prin intermediul unor soluţii tehnice ilegale denumite „reţele virtuale private”(VPN).

În ultima perioadă, Mark Zuckerberg s-a întâlnit cu mai mulţi oficialii chinezi pentru ai convinge să permită accesul Facebook pe piaţa cu cel mai mare număr de internauţi din lume. Cel mai probabil, o eventuală decizie vizând deblocarea accesului Facebook în China va veni cu o serie de condiţii stricte, având în vedere faptul că în timpul revoluţiilor din 2011 reţeaua de socializare a fost utilizată de activiştii pro-democraţie.

Citeste si:  China primeşte critici de plagiat pentru pavilionul său de la Expo Shanghai

La finele lunii martie, cea mai mare reţea de socializare avea 1,65 miliarde utilizatori activi, faţă de 1,44 miliarde în urmă cu un an, iar Zuckerberg a anunţat că utilizatorii petrec, în medie, peste 50 de minute pe zi pe Facebook, Instagram şi Messenger. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata