AMA speră să colecteze 175 milioane dolari din taxe de la deţinătorii drepturilor tv în lupta antidoping

23

Agenţia Mondială Antidoping (AMA) plănuieşte impunerea unui taxe pentru deţinătorii drepturilor TV ale marilor competiţii sportive şi contribuţii de la sponsori pentru a finanţa lupta împotriva dopajului, relatează Reuters.

Scandalurile de dopaj au luat amploare înaintea Jocurilor Olimpice 2016, iar preşedintele AMA, Craig Reedie, face apel la cei care câştigă bani de pe urma sportului să-şi aducă contribuţia la lupta împotriva trişorilor.

Într-un material de presă publicat pe site-ul AMA, Craig Reedie a lansat propunerea unei taxe de 0,5% din valoarea drepturilor de televizare din sport, estimate la 35 miliarde dolari, procent care ar aduce 175 milioane dolari pe an în visteria luptei antidoping.

Citeste si:  Agenţia Mondială Antidoping (AMA) a decis amnistierea sportivilor depistaţi pozitiv la meldonium înainte de 1 martie

”Aceste companii media, care servesc miliarde de fani din toată lumea, trebuie să fie interesate de un sport curat, la fel cum vor sportivii şi fanii. În fond, integritatea sportului este ameninţată, iar fanii, acei care deschid televizoarele să urmărească sport, pot închide aparatele şi vor afecta în mod direct companiile care transmit evenimentele sportive”, a scris Reedie.

Afacerile din sectorul parteneriatelor şi sponsorizărilor în sport se cifrează la circa 50 miliarde dolari, iar aceste companii implicate ar putea susţine de asemenea lupta împotriva dopajului, susţine preşedintele AMA.

Citeste si:  Mutu, 9 luni de supendare în cazul dopajului cu sibutramină

”Dopajul ameninţă afacerile sponsorilor aşa că ar fi normal ca sponsorii să dorească un sport curat şi să aibă o influenţă în menţinerea şi promovarea valorilor sportive curate”, a adăugat Reedie.

AMA activează în prezent cu un buget de 30 milioane dolari, dintre care 50% provin de la CIO, iar restul de la guverne. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata