Andre Rieu a cântat „Ciobănaş cu 300 de oi” şi a făcut publicul să danseze pe „Dunărea albastră”

0

Violonistul Andre Rieu a adus, sâmbătă, 11 iunie, la Bucureşti, un omagiu muzicii româneşti cu interpretarea instrumentală a cântecului „Ciobănaş cu 300 de oi” şi a invitat publicul la dans cu „Dunărea albastră”- vals creat de cel pe care l-a numit „regele lumii”: Johann Strauss.

„E fantastic să ne întâlnim din nou la Bucureşti. Ne-am gândit la asta tot anul”, a spus Andre Rieu miilor de spectatori adunaţi în Piaţa Constituţiei, la primul concert pe care artistul l-a susţinut în Capitală, anul acesta. Rieu a făcut furori anul trecut, în acelaşi spaţiu de concerte, cu o serie de show-uri sold-out.

Artistul a urcat pe scenă, alături de muzicienii săi, după un marş printre rândurile de spectatori aşezaţi pe scaune. Scena transportată special pentru cele două spectacole ale lui Rieu — de sâmbătă şi duminică—ilustrează un Panteon ce găzduieşte, într-o parte, un mic turn cu clopote, pregătit special pentru un moment din spectacol.

În timpul show-ului de trei ore, Andre Rieu a jucat numeroase roluri: de gazdă, de instrumentist, de dirijor al muzicienilor de pe scenă, de dirijor al corului ad-hoc format din spectatori şi de „zbir” care controla cu exactitate întârzierile celor din public de a ajunge la timp pe scaunul lor.

Cu umor, acesta a adus, în mai multe rânduri, omagii Capitalei.

„Am umblat prin toată lumea, dar în fiecare seară, după spectacol, avem acelaşi obicei: ne ducem la hotel, ne îmbrăcăm în pijamale, ne băgăm în pat şi ne gândim la Bucureşti”, a spus cu umor, Rieu. „În această seară suntem în Bucureşti, cu cel mai bun public”, a adăugat el. De altfel, imagini ale unor spaţii cunoscute din Bucureşti — Ateneul, Biserica Stavropoleos, Casa Poporului — au fost prezentate, la începutul show-ului, pe ecranul imens din spatele muzicienilor.

Andre Rieu şi muzicienii săi, Orchestra Johann Strauss, au cântat la Bucureşti melodii tradiţionale, părţi din opere şi operete şi valsuri. În programul serii au fost incluse amuzantul „The Skater’s Waltz”, o arie din „Pescuitorii de perle”, de Georges Bizet, un fragment din „Scheherazade „, de N. Rimsky-Korsakov, dar şi o demonstraţie de virtuozitate la clopotele din turnul special construit pe scenă.

Publicul însuşi a devenit parte din show când Andre Rieu i-a împărţit pe spectatori în mai multe mici coruri şi i-a pus să cânte, la comanda sa.

„O să vă numesc ‘Corul călugăriţelor din Bucureşti’ a spus el”, prevenindu-i pe fani că show-ul este înregistrat, iar cele mai bune momente din concertele sale din jurul lumii vor fi cuprinse pe un material separat. „Sunt sigur că Bucureştiul va fi pe CD”, a adăugat el.

După pauza de la jumătatea spectacolului, Andre Rieu i-a certat pe blândeţe şi umor pe cei care însă nu ajunseseră pe scaunele lor, la începutul celei de-a doua părţi a concertului.

„Aşa e la Bucureşti? Toţi de aici sunteţi din Bucureşti?” a întrebat el, moment în care unii spectatori au ridicat în aer steagurile ţărilor lor: Bulgaria, Israel, Canada şi Macedonia.

Întregul concert a fost presărat cu poveşti ale lui Rieu legate de modul în care muzica sa creează legături între spectatori aşa că, pentru final, a păstrat un cântec la care, a spus el, toţi oamenii, indiferent de unde provin, reacţionează în acelaşi fel: valsul „Dunărea albastră”, creat de „regele lumii”, Johann Strauss.

Cupluri de toate vârstele au început să danseze printre rânduri, pe acordurile celebrului vals, cu câteva minute înainte ca tunurile de confetti să marcheze finalul spectacolului lui Rieu, pe ritmurile „Marşului Radetzky”.

Un al doilea concert de Andre Rieu a avut loc duminică seara, tot în Piaţa Constituţiei. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.