Conducerea Radioului public, obligată de instanţe să dea publicităţii sumele de bani cheltuite cu diverse case de avocatură

0

Curtea de Apel Bucureşti a respins recursul făcut de conducerea Societăţii Române de Radiodifuziune la sentinţa Tribunalului Bucureşti prin care instituţia publică de presă este obligată să pună la dispoziţia Federaţiei Române a Jurnaliştilor MediaSind informaţiile referitoare la sumele cheltuite pe diverse case de avocatură, informează organizaţia sindicală printr-un comunicat.

Potrivit reprezentanţilor MediaSind, sentinţa este definitivă.

„Art. 1 şi art. 39 din Legea 41/1994 stabilesc că SRR funcţionează ca serviciu public autonom de interes naţional şi beneficiază de finanţare de la bugetul de stat. Contractele de asistenţă juridică încheiate de această autoritate publică cu diverse case de avocatură nu conţin numai clauze confidenţiale, ci conţin şi informaţii de interes public, cum ar fi data încheierii contractului, preţul serviciului oferit, clauze referitoare la derularea contractului. Aceste clauze, ca şi altele asemenea, nu sunt exceptate de la accesul liber al cetăţenilor, având în vedere că preţul contractului este plătit şi din fonduri asigurate de la bugetul de stat, deci fonduri publice. În răspunsul comunicat prin întâmpinare, pârâtul trebuia să aibă în vedere aceste dispoziţii legale şi nu cele privind confidenţialitatea informaţiilor conţinute într-un contract încheiat cu o autoritate publică,” se menţionează în sentinţă.

Reprezentanţii MediaSind subliniază că, în ultimii ani, conducerea SRR, reprezentată de preşedintele-director general Ovidiu Miculescu, a cheltuit „sume imense” de bani pe tot felul de case de avocatură, în procese îndreptate împotriva propriilor angajaţi.

„De exemplu, numai în cazul concedierii preşedintelui Sindicatului Unit al Salariaţilor Radio România, Adrian Moise, SRR a cheltuit peste 10.000 euro, în condiţiile în care prevederile Ordonanţei nr. 26/2012 interzic autorităţilor şi instituţiilor publice să contracteze servicii juridice dacă au în componenţă un compartiment juridic”, spune comunicatul MediaSind.

Reprezentanţii sindicatului precizează că această sentinţă nu este singura de acest gen în care conducerea SRR este implicată. În data de 8 aprilie 2016, Tribunalul Bucureşti a obligat conducerea SRR să pună la dispoziţia FRJ MediaSind informaţiile publice referitoare la contractele de asistenţă juridică din anul 2012, precum şi cheltuielile făcute cu salarizarea personalului propriu din compartimentul juridic.

„Aceeaşi apetenţă în gestionarea netransparentă şi ilegală a banului public o are şi conducerea Societăţii Române de Televiziune SRTV. Aceasta se află în proces cu FRJ MediaSind, întrucât a refuzat să facă publice sumele cheltuite cu casele de avocatură contractate în procesele demarate împotriva propriilor salariaţi”, se mai notează în comunicat. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.