Marketingul şi creşterea vânzărilor, cele mai mari provocări pentru proprietarii de magazine online

0

Marketingul şi creşterea vânzărilor sunt cele mai mari provocări pentru jumătate dintre românii care doresc să îşi deschidă un magazin online, urmate de aspectele legislative (19%), conform studiului „Provocările comerţului online”, realizat de o companie specializată în dezvoltarea de soluţii de eCommerce, remis luni.

Jumătate dintre comercianţii online au ales să apeleze la o firmă de design pentru dezvoltarea magazinului online, iar 33% dintre ei deţin magazine online realizate de propriii angajaţi. Doar 14% dintre aceştia au optat pentru o platformă de comerţ electronic, cu plată tip abonament, ceea ce arată un potenţial semnificativ de dezvoltare în această zonă, arată studiul Ivox, realizat la comanda companiei Mind Magnet.

Aproape jumătate (42%) dintre participanţii la studiu care deţin în prezent un magazin online au pătruns pe piaţa comerţului online cu un nivel mediu de înţelegere, în timp ce 32% evaluează nivelul de cunoaştere al pieţei ca fiind ridicat, mai arată studiul realizat pe un eşantion de 665 de respondenţi cu diverse funcţii de conducere şi antreprenori care deţin propria afacere.

O treime (32%) dintre respondenţi susţin că o problemă este dezvoltarea unei strategii coerente de marketing. Multe firme aleg să se ocupe în regie proprie de promovarea magazinului online, eventual cu ajutorul unui specialist (42%). Însă mai mult de jumătate dintre comercianţi sunt conştienţi de faptul că probabil există metode mai eficiente de promovare a magazinului. Peste jumătate dintre participanţi (52%) consideră însă că cea mai mare provocare pentru cei care doresc să dezvolte un magazin online constă în promovarea produselor şi creşterea vânzărilor.

Printre dificultăţile întâlnite pe parcursul dezvoltării magazinelor online se remarcă şi implementarea modulelor potrivite pentru magazinul online (de marketing, feed-uri de produse, de plată, de curier), care a reprezentant un obstacol pentru 34% dintre comercianţi. Dintre firmele care comercializează produse care necesită livrare, 37% au ales curierul, comparând costurile pachetelor de servicii şi beneficii, lucrând, de regulă, cu un singur furnizor.

Aspectele legislative sunt o problemă pentru mulţi dintre comercianţii online în condiţiile în care 31% găsesc dificilă înţelegerea generală a încadrărilor legislative. 78% dintre magazinele online oferă posibilitatea plăţii cu cardul bancar şi au optat pentru procesatorul de plăţi cu cea mai bună ofertă.

Cu toate acestea, procentajul cumpărăturilor online cu plata prin card bancar este estimată la 10%-25% de către cei mai mulţi dintre comercianţi.

Viitorii comercianţi online de produse consideră problematică înţelegerea generală a încadrărilor legislative (43%), dar şi politicile de retur a produselor (24%). Pentru realizarea efectivă a magazinului online, 43% dintre cei care plănuiesc să dezvolte o astfel de afacere doresc să opteze pentru serviciile unei platforme de comerţ electronic, cu plată tip abonament.

Mai mulţi experţi din zona de eCommerce vor dezbate, în data de 14 iunie, în cadrul conferinţei online ‘Easy Ecommerce’, cele mai fierbinţi teme ale momentului din zona comerţului online. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.