Infrastructura, lipsa promovării dar şi a personalului calificat, principalele probleme ale turismului românesc

0

Infrastructura, lipsa promovării dar şi a personalului calificat sunt principalele probleme ale turismului românesc, însă peste 40% dintre hotelierii din România sunt optimişti cu privire la evoluţia sectorului şi consideră că situaţia se va îmbunătăţi în următorii 5 ani, se arată într-un studiu realizat de un portal de rezervări online.

Aproape jumătate (42,5%) dintre respondenţi sunt optimişti cu privire la evoluţia turismului romanesc şi consideră că situaţia se va îmbunătăţi în următorii 5 ani. Principala problemă a industriei este infrastructura defectuoasă din România, după cum afirmă 48% dintre respondenţi.

În ceea ce priveşte evoluţia propriului business, conform studiului realizat de HotelGuru.ro, 67% dintre hotelierii care au participat la studiu au declarat că 2015 a fost un an acceptabil, în timp ce pentru 22,5% a fost un an de succes.

Totodată, 82,5% dintre respondenţi au declarat ca plănuiesc să îşi dezvolte serviciile în următorii 5 ani. Majoritatea intenţionează să îmbunătăţească nivelul de confort din camere (56,3%), în timp ce peste 40% şi-ar dori să ofere o capacitate mai mare de cazare. În topul serviciilor pe care hotelierii intenţionează sa le dezvolte se regăsesc şi centrele SPA, pentru 29% dintre unităţile de cazare.

Valoarea investiţiei planificate pe unitate de cazare este de până la 200.000 lei.

Aproximativ jumătate dintre respondenţi consideră că cea mai mare provocare a industriei este infrastructura deficitară, urmată de lipsa promovării şi a personalului calificat (21% şi, respectiv, 19%). Prin urmare, cel mai important pilon în dezvoltarea turismului românesc este considerat a fi infrastructura (49%), urmat de promovarea tradiţiilor şi gastronomiei locale (22%), precum şi a activităţilor în aer liber (17%).

Când au fost întrebaţi despre cea mai de succes iniţiativă care a ajutat industria turismului în ultimii 5 ani, numeroase răspunsuri au indicat scăderea TVA la 9% şi diverse proiecte de infrastructură şi promovare. Printre proiectele menţionate se numară campania ‘Exploraţi Grădina Carpaţilor’, renovările din Băile Felix, Therme Spa Bucureşti, Salina Turda, renovările de pe litoralul românesc, consolidarea clădirilor din centrul vechi al Bucureştiului şi participarea României la diverse târguri de turism din străinătate.

Conform studiului HotelGuru.ro, 50% dintre hotelierii din România primesc cele mai multe solicitări prin intermediul site-urilor de rezervări online. În acelaşi timp, pentru clienţii a 26% dintre unităţile de cazare, rezervările telefonice continuă să fie preferate. (Text: Agerpres, Foto:

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.