Secretar general OMT: România ar trebui să promoveze mitul lui Dracula pentru a atrage turişti

0

România trebuie să aibă o voce mai clară prin care să cheme turişti străini şi ar putea realiza acest lucru prin promovarea mitului lui Dracula, a declarat, joi, 23 iunie, Taleb Rifai, secretarul general al Organizaţiei Mondiale a Turismului (OMT) şi înalt demnitar al Organizaţiei Naţiunilor Unite, prezent la Bucureşti la conferinţa internaţională „Managementul integrat al calităţii pentru destinaţiile turistice: cheia pentru competitivitate”.

Sunt aici pentru că eu cred în România. Am mirosit această poveste de succes şi vreau să fac parte din ea. Am văzut oameni entuziaşti care au viziune. România merită tot ce-i mai bun din partea noastră. Trebuie să facem industria turismului să se dezvolte pentru generaţiile viitoare. Dacă nu crezi în ţara ta, nimeni nu va crede. Cred că acesta este un punct foarte important pe care trebuie să-l reţinem cu toţii. România trebuie să aibă o voce mai clară prin care să cheme turişti, astfel încât aceştia să se simtă atraşi”, a spus Taleb Rifai.

Potrivit sursei citate, fiecare ţară ar trebui să promoveze specificul său, iar România are Transilvania cu mitul lui Dracula.

Aveţi peisaje minunate, dar şi ceilalţi la fel spun, aşa că trebuie să ne diferenţiem. Doar România are Transilvania şi numai România poate pretinde această proprietate. Cei din ţările nordice aduc turiştii să dea mâna cu Moş Crăciun. Ar trebui să spuneţi şi voi: „Veniţi şi întâlniţi-vă cu Dracula, veniţi şi daţi mâna cu Vlad Țepeş, veniţi să îi ascultaţi miturile!”. Asta e ceea ce vindem noi. Vindem vise şi viziuni, pentru că, la sfârşitul zilei suntem cu toţii copii”, a continuat reprezentantul OMT.

Totuşi, el a amintit că la fel de importantă este şi finanţarea adecvată a turismului.

„Ca şi în orice alt business din lume, trebuie să investeşti ca să produci bani mai târziu. Regula de aur în turism este că trebuie să măsurăm promovarea realizată anterior, prin urmare, cu cât cresc veniturile, cu atât trebuie să crească şi suma investită în promovarea turismului. Regula de aur este să investim în promovare minimum 1% şi maximum 2,5% din venituri. Iar Ministerul Finanţelor ar trebui să realizeze că, atâta timp cât se investeşte în turism, aceşti bani se întorc la stat sub formă de taxe, de TVA, de stimulente, de taxe pe teren”, a adăugat Rifai.

Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT), în parteneriat cu Organizaţia Mondială a Turismului (OMT), organizează joi Conferinţa Internaţională „Managementul integrat al calităţii pentru destinaţiile turistice: cheia pentru competitivitate”.

Acest eveniment, de o importanţă majoră pentru turismul naţional şi internaţional, îşi propune, prin tematica abordată, să promoveze şi să dezvolte la nivel internaţional noul trend în domeniul turistic, legat de organizaţiile de management al destinaţiilor, care presupune o viziune integrată a tuturor elementelor care definesc şi conturează o destinaţie turistică. La toate aceste discuţii participă peste 100 de oficiali ai industriei turistice internaţionale.

(Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.