Ce trebuie sa stii despre conectarea caselor de marcat la ANAF

0 209

Controlul online al caselor de marcat electronice este un deziderat al noilor schimbări legislative. Noile măsuri au în vedere un control fiscal mai bun și mai rapid al activităților comerciale și urmează un plan de implementare treptat care începe în prima parte a anului 2018.

Ce înseamnă asta pentru firma ta și care sunt schimbările pe care trebuie sa le faci?

  • Noile case de marcat trebuie sa aiba un jurnal electronic, prin intermediul caruia nu doar ca sunt inregistrate operatiunile comerciale curente, dar care cuprinde și informatii cu privire la numele comerciantului, datele de identificare ale aparatului fiscal dar si locatia dunde sunt utilizate acestea.
  • Decizia devine obligatorie începând cu data de 1 iunie 2018 pentru marile lanțuri de magazine si pentru intreprinderile mijlocii, in timp ce, daca ai o firma mica, noile reglementari intra in vigoare abia de la 1 august 2018.
  • Desi implementarea noilor masuri va incepe chiar din primele zile ale anului urmator, transmiterea efectiva a datelor catre ANAF este preconizata sa inceapa de la jumatatea anului 2019, după ce întreaga infrastructură va deveni operațională.
  • Investitia necesara pentru a achizitiona noile modele de case de marcat cu jurnal electronic iti poate creste costurile cu cel putin 20%, datorita tehnologiei suplimentare incorporata.
  • Casele de marcat cu jurnal electronic păstrează istoricul tranzacțiilor efectuate, deci noile dispozitive nu vor mai utiliza rola de hârtie adițională. In schimb, acestea vor incorpora un modem de comunicație prin intermediul căruia va fi posibila legătura cu serverele autorității fiscale. In acest mod, datele sunt transmise către fisc în timp real.
  • Odata cu aceasta modificare legislativa, operatorii economici sunt scutiți de transmiterea rapoartelor către Fisc, deoarece acestea se generează automat cu ajutorul noilor tipuri de case de marcat.
  • Noile case de marcat vor fi conectate la sistemul de monitorizare implementat de ANAF. Astfel, chiar si in cazul in care conexiunea la Internet este intrerupta, datele vor continua sa fie transmise dupa reluarea acesteia.(Sursa: https://pixabay.com)
loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata