Inteligența artificială, „motorul” performanței în industria serviciilor de afaceri din România

53908030 - robot hand, ordering on a laptop keyboard, an exchange trade. robot trading system is a computer trading program that automatically submits trades to an exchange without any human interventions. depth of field with focus on finger.
0 64

Asociația Liderilor din Domeniul Serviciilor pentru Afaceri din România (ABSL) a dezbătutîn cadrul conferinței sale anuale viitorul industriei serviciilor de afaceri din țara noastră și influența inteligenței artificiale în performanțele acestui sector. Evenimentul, aflat la a V-a ediție, a avut loc marți, 14 noiembrie, și a reunit peste 500 dintre cei mai importanți lideri și reprezentanți ai companiilor de prestigiu din această industrie în România.

Temaconferinței, “Shifting Perspectives. Envisioning the New World”, a avut în focus schimbările accelerate din domeniul tehnologiei, care determină transformări ireversibile ale pieței și industriei din întreaga lume.

„Conferința ABSL și dezbaterile avute au demonstrat că ne aflăm pe un trend ascendent. În prezent, se întâmplă multe lucruri în România. Avem astăzi 120.000 de angajați, dar potențialul industriei este de 300.000. Iar asta se întâmplă pentru cățara noastră crește mai repede decât alte destinații mari din Europa: este multifuncțională și există o creștere a complexității serviciilor, asta și datorită inteligenței artificiale și robotizării proceselor care contribuie la îmbunătățirea experienței clienților. Utilizarea acesteia nu face locurile de muncă să dispară, ci sporește eficiența și le oferă oamenilor posibilitatea de a fi creativi în joburile de o complexitate superioară pe care le vor avea ca urmare a acestor schimbări.”, a declarat Cosmin Pătlăgeanu, Președintele Asociației Liderilor din Domeniul Serviciilor pentru Afaceri din România(ABSL).

Invitatul special al conferinței, renumitul speakerDr. Max McKeown, unul dintre cei mai apreciați mentori în inovație, a vorbit despre strategiile personale pe care le putem dezvolta pentru a modela viitorul, despre abilitatea oamenilor de a învăța, de a se conecta la viitor prin schimbările pe care le pot face azi și a subliniat faptul că viitorul se construiește acționând în prezent.

Liderii industriei serviciilor de afaceri din România au punctat faptul că tehnologizarea și introducerea inteligenței artificiale reprezintă un instrument care poate da mai mult sens și mai multă valoare ființei umane, prin preluarea activităților repetitive, de rutină.

Așadar, implementarea inteligenței artificiale nu diminuează în niciun fel importanța capitalului uman, ci o repoziționează, valori tradiționale precum: responsabilitate, atenție și respect pentru cei din jurul nostru, verticalitate și transparență, fiind esențiale în viitor. Tehnologia este în continuă schimbare, iar investiția în educație primează, astfel că, în anii care urmează, vor exista mai mult mentori, decât șefi sau superiori ierarhici.

În cadrul conferinței au fost prezentate gadgeturi, aplicații practice ale roboticii și inovații tehnologice create pentru îmbunătățirea relației și experienței clienților. În plus, cei prezenți au putut arunca o privire în viitor, la specialiștii de mâine, mai exact un grup de elevi ai Colegiului Național „Spiru Haret” din București,care a prezentat un robot și un joc demo creat de ei, în cadrul programului ”FIRSTTechChallenge Romania”.

Concluzia dezbaterilor din cadrul conferinței ABSL este că industria din România este în plin proces de maturizare, de integrare a schimbărilor în tehnologie, de creștere a eficienței și a performanței, și de adaptare la specificul actual al pieței forței de muncă.

Sponsorii conferinței ABSL au fost Eucom, Accenture, Societe Generale, Stefanini și Telus International.

Partenerii evenimentului au fost: BRD – FirstTechChallenge Romania, MOOD Media, Samsung și Bookster.

Partener Radio: Radio Guerilla.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata