Marketing relațional în 2018: 4 moduri în care poți îmbunătăți retenția clienților

0

Retenția clienților este esențială pentru prosperitatea oricărui business. Din acest motiv, în anul 2018, companiile au transformat integrarea marketingului realațional în strategiile lor într-un real trend.

Pentru a ține pasul într-un mediu atât de dinamic cum este cel de business, e foarte important să înțelegi de ce păstrarea clienților produce mai multă valoare pe termen lung (cu costuri mai mici) decât achiziția de clienți. Pasul următor este să pui în aplicare următoarele strategii, de altfel foarte simplu de adoptat, pentru a îmbunătăți modul în care îți păstrezi clienții afacerii tale:

  • Folosește-te de cifre pentru a genera valoare

Tranzacțiile cu clienții reprezintă, de fapt, un schimb de valoare. Cum anume? Este simplu: aceștia plătesc o sumă de bani pe un produs sau pe un serviciu de la care se așteaptă să le ofere o utilitate foarte mare, comparativ cu investiția făcută. În consecință, treaba ta este să îi dovedești această valoare generată iar cifrele te pot ajuta cel mai bine.

Pentru o afacere derulată în domeniul marketingului sau al publicității, acest lucru se concretizează în demonstrarea ROI-ului, valoarea veniturilor noi pe care clientul le va primi datorită efortului companiei tale etc. Modul în care știi să îmbraci aceste cifre este esențial pentru îmbunătățirea retenției de clienți.

  • Păstrează o comunicare bilaterală

Una dintre cauzele pentru care pierzi clienți poate fi comunicarea deficitară cu aceștia. De exemplu, este posibil ca un client să nu poată lua contactul cu echipa ta, sau să primească informații și detalii despre campanie în mod necorespunzător. Pentru a elimina aceste riscuri, e important să menții o comunicare constantă cu toți clienții companiei tale. Vino cu propuneri proactive către ei, invită-i la întâlniri periodic, discutați prin e-mail și telefon etc., încercând totodată să identifici potențialele probleme care ar putea să apară, să le previi și să îi comunici aceste realizări.

  • Promite mai puțin, livrează mai mult

Poți îmbunătăți gradul de retenție al clienților urmând un principiu simplu: promite mai puțin și livrează mai mult. De fapt, acesta înseamnă că nu trebuie să promiți niciodată mai mult decât poți oferi. Așteptările neîndeplinite sunt un motiv major pentru care clienții aleg să migreze către un eventual competitor de pe piață, însă urmând sfatul de mai sus vei minimiza acest risc.

  • Ține pasul cu schimbările

Dovedește-le clienților pe care îi ai că investești în mod activ în business-ul tău, prin modernizarea tehnologiilor, oferind în același timp și evoluând o dată cu vremurile. De exemplu, când clienții aleg să cumpere dintr-un anumit magazin, un motiv pentru care o fac ar fi că nu sunt nevoiți să aștepte la cozi, ceea ce înseamnă că ownerul a investit într-o casă de marcat la preț special. Prin urmare, ei vor reveni deoarece au avut o experiență de cumpărături plăcută și comodă.

Evident, întreaga gamă de păstrare a clienților nu poate fi cuprinsă atât de succint. Și totuși, aceste 5 concepte ar trebui să servească drept direcții care să te ajute să identifici în mod proactiv modalități mai eficiente de a-ți loializa clienții.

Sursa foto: pexels.com

Link download: https://www.pexels.com/photo/man-and-woman-handshake-567633/

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.