Munca la distanta a fost reglementata: care sunt drepturile unui angajat

0

Parlamentul a adoptat proiectul de lege venit dinspre Executivul Romaniei. Legea prevede ca angajatii care lucreaza de acasa fixeaza programul de munca de comun acord cu angajatorul, iar aici, spre deosebire de proiectul initial, pot intra si orele in plus.

Zilele si intervalul orar in care angajatul lucreaza de acasa trebuie clar specificate in contract. Angajatorul nu poate obliga un salariat sa lucreze de acasa daca se afla in perioada de proba.

Munca la distanta devine oficial reglementata la jumătate de an dupa ce Guvernul Romaniei a vorbit despre situatia oamenilor care si-au transformat casa in loc de munca. Camera Deputatilor a dat votul final pe aceasta lege care va merge acum la promulgare.

Lia Olguta Vasilescu a declarat „Orice persoana care lucreaza de pe calculator poate sa o faca de acasa, e pontata ca orice alta persoana care lucreaza de la serviciu, are drepturi ca orice alta persoana, doar ca lucrează de acasa. E un proiect de lege foarte popular in Japonia. Legea din Japonia a stat la baza legii din Romania, care se afla in programul de guvernare”.

Legea se bazeaza pe avantajele pe care ar trebui sa le aiba atat salariatul, cat si angajatorul. Pentru angajator, costurile administrative cu chiria, utilitatile, carburantii si parcul auto s-ar reduce pe aăsura ce numarul salariatilor care lucreaza de la distanta va creste. De partea cealalta, salariatii ar economisi cel putin banii de transport, dincolo de timpul petrecut in trafic.

Olguţa Vasilescu a anuntat „Angajatorul trebuie sa verifice daca se respecta acasă toate normele de securitate in munca si de asemenea inspectoratele de munca pot sa facă verificari. Practic, domiciliul se transforma intr-un fel de birou pentru angajat. E exact acelasi lucru ca si cum ai lucra intr-un birou la angajator, doar ca o faci de acasa. ITM poate sa verifice daca se respecta normele de securitate in munca”.

Potrivit legii adoptate de Parlament, salariatul care alege sz lucreze de acasz va avea toate drepturile pe care le au si colegii sai care merg la sediul firmei. In plus, daca are nevoie de materiale de la birou ori sa trimită acte la sediu, costurile transportului intra in sarcina angajatorului.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.