Locomotiva Hibrid – Un grup de romani au fabricat prima locomotiva hibrid din lume

0 651

 

Ifrastructura feroviara de la noi din tara este la pamant, ceea ce face ca trenurile sa aiba mereu intarzieri. Niste ingineri din Constanta se mandresc cu o realizare revolutionara.

Acestia au construit prima locomotiva hibrid care este folosita in port. Inventia a atras si atentia mai multor companii din Vest, interesate sa cumpere modelul.

Locomotiva hibrid a luat nastere dintr-una diesel. Inginerii au pastrat sasiul, cabina si rezervoarele de aer si combustibil si i-au adaugat un computer de bord pentru comenzi. Cel mai important este grupul electrogen care permite incarcarea in timp scurt a bateriilor.

Mecanic locomotiva a sustinut „Locomotiva functioneaza pur pe baterii, cel mai economic mod de operare. Mai are si generatorul pentru incarcarea bateriilor, dar ea functioneaza tractiunea mare doar pe sistemul de baterii li-ion 400 de volti..”

Corneliu Dica, manager de proiect, a spus „Este o optiune, in primul rand, mult mai eficienta din punct de vedere energetic si al doilea, evita in totalitate poluarea.”

Fabricarea locomotivei hibrid a costat 3,5 milioane de lei, iar jumatate din bani sunt de la buget.

Adrian Curaj, fost ministru al Educatiei si Cercetarii, a sustinut „Este cea mai evoluata locomotiva din lume din punct de vedere al actiunii hibride. Este o inovare, atat ca solutie, cat si model de business, pentru ca poate fi dat kitul pentru cel din Germania, Austria, Elvetia care vrea sa-si inlocuiasca varianta clasica.”

Constructorii spun ca mai multe tari din vestul Europei s-au aratat interesate sa cumpere locomotiva. Compania de csi ferate de la noi nu are in plan sa modernizeze infrastructura, locomotivele si vagoanele.

Mihai Radulescu, inginer proiectant a spus „De ce nu putem vedea aaa ceva si in transportul CFR? Pentru ca in ultimii ani, societatile din cale ferata, cele de stat, nu au fonduri de investitii.”

Mihai Buja, mecanic locomotiva „Nu s-a investit absolut deloc, pentru ca n-a fost interes toti cei care au fost pe functii si-au facut societati particulare si a naibii meserie nu ştiu cum se face, ca alea merg, CFR-ul nu merge!”

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata