La ce este necesar sa ne uitam cand citim eticheta unui aliment

0

Eticheta nutritionala a unui produs ajuta sa intelegi profilul nutritional al acestuia. Poti afla, astfel, cate calorii iti aduce produsul in cauza, ce cantitate si ce tipuri de grasimi contine, dar si cat zahar sau cata sare vom adauga dietei noastre consumand acel produs.

Toate aceste detalii sunt valoroase, mai ales pentru cei care doresc sa aiba o alimentatie corecta si echilibrata, insa fiecare dintre noi ar trebui sa stie cum sa citeasca si sa inteleaga eticheta nutritionala. Astfel, trebuie sa te uiti la valoarea energetica care reprezinta, de fapt, numarul de calorii pe care ni-l aduce produsul respectiv. Este exprimata in două unitati de masura: kJ (kilojouli) si kcal (kcalorii). De interes pentru noi sunt doar kcaloriile (caloriile).

Caloriile (kcal) sunt prezentate, de obicei, pentru 100 g de produs sau per portie. In plus, pentru a fi mai usor vizibila, informatia este repetata pe fata ambalajului, sub forma unei casete in care sunt inscrise: valoarea energetica pentru o portie de produs, dar si contributia unei portii la necesarul caloric pentru o zi (apreciat ca fiind 2000 kcal/zi). De asemenea, in informatiile nutriţionale gasim inscrisa cantitatea totala de grasimi exprimata, de obicei, in grame (100 g de produs), dar si tipurile de grasimi care o compun, respectiv cantitatea din fiecare tip.

Grasimile saturate sunt grasimile care determina cresterea colesterolului rau (LDL), daca sunt consumate in exces; intr-o alimentatie echilibrata, cantitatea maxima de grasimi saturate consumata intr-o zi nu trebuie sa depaseasca 20 g.

Un alt aspect important de care trebuie sa tii cont este continutul de sare, dar si continutul de zahar. Organizatia Mondiala a Sanatatii recomanda un consum zilnic de maxim 5 g de sare, iar de zaharuri nu trebuie să depaseasca 90 g/zi.

Potrivit doctorulzilei.ro, pentru a identifica daca un produs contine sau nu grasimi trans, trebuie sa citesti cu atentie lista de ingrediente, mai precis sintagma „grasimi partial hidrogenate” indica faptul ca respectivul produs contine grasimi trans artificiale si, prin urmare, este mai bine sa il evitam.

 

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.