Car Sharing – Notiunea Ridesharing va modifica felul in care se circula in orase

0 879

In urmatorii 12 ani, parcul auto european va simti schimbari esentiale. Ca urmare a noilor notiuni de ride-sharing, proprietatea personala a unei masini ar putea scadea cu aproape o treime pana in 2030, arata cele mai recente studii in acest sector. Urmarile vor fi si in Statele Unite. Doar in China lucrurile stau diferit: aici parcul auto ar putea creste in urmatorul deceniu cu 100 de milioane de unitati.

Nu va mai dura mult pana ce condusul propriei masini va deveni tot mai putin practicat. Studiile arata ca pana in 2030, mai mult de unul din trei kilometri parcursi vor fi in regim de ride-sharing la preturi accesibile. Aceasta schimbare catre ride-sharing este strans legatăa de doua tendinte ale pietei auto: popularizarea autovehiculelor electrice si avansul foarte puternic al dezvoltarii masinilor autonome.

Combinarea acestor tendinte va insemna de fapt schimbarea dramatica a modelului de trafic auto. Diferitele concepte, dezvoltari si inovatii ale industriei se vor antrena una pe cealalta in crearea de noi modele de utilizare a masinilor viitorului. De exemplu, masinile autonome au mari sanse sa devină un fel de taxiuri robot atunci cand cele doua concepte sunt aduse impreuna, in timp ce masinile electrice s-ar putea traduce printr-un avantaj semnificativ pentru conceptul de ride sharing, datorita modului mai simplu in care pot fi conduse.

Avantajele sunt amplificate de cifre.

In scenariul PriceWaterhouseCoopers, pana in 2030, 55% din totalul de masini noi ar putea fi electrice, in timp ce motoarele conventionale, cu combustie interna, vor ieşsi de pe piata. Lucru dovedit si de razboaiele care se poarta impotriva motoarelor diesel la nivel mondial.

Aceste evolutii ale pietei auto sunt prevazute sa se petreaca, in mare parte, in paralel in Europa si Statele Unite.

Astfel ca, estimarile arata ca in urmatorii 12 ani, parcul auto al Europei ar putea scadea pana la 200 de milioane de masini, in timp ce in Statele Unite vor mai fi doar 212 milioane de autovehicule. Insa, in China este asteptata sa-si dezvolte parcul auto si sa atinga 280 de milioane de autoturisme, de la 180 de milioane, cat are in prezent.

In acelasi timp, specialistii iau in calcul o creştere anuala cu o treime a inmatricularilor de maşsini noi in Europa, care va aduce un surplus de peste 24 de milioane de masini pe strazi pana in 2030. Insa va fi un stoc asigurat de companii specializat in aceste noi servicii de inchiriat, in care investesc inclusiv constructorii auto. Propritatea personala in schimb va scadea. Aceasta ar fi singura modalitate de a compensa uzura masinilor in urma folosirii lor in sisteme de „car-sharing”.

 

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.