Avioanele din lumea intreaga construite din aluminiu romanesc

0 669

De aproximativ 36 de ani, ziua de munca pentru inginerul Ion Buga incepe cu o mica sedinta. Dupa, imbraca echipamentul de protectie si pleaca in turnatorie. Acolo a calcat pentru prima oara n anul 1982, dupa ce a absolvit facultatea de Politehnica din Bucuresti si a fost distribuit pentru stagiatura la fabrica de Aluminiu Prelucrat, asa cum se numea inainte.

Inginerul Ion Buga a declarat „Este legat de o mai veche pasiune a mea. Zborul, avioanele din copilărie. Avand in vedere ca aluminiul repeinta cam 90% din componentele unui avion, mi-a placut sa lucrez in domeniul acesta.”

A lucra in aproape toate departamentele. De trei ani face parte din Departamentul de Cercetare.

Inginerul Ion Buga a mai adaugat „Majoritatea temelor de cercetare se finalizeaza cu un produs nou la care trebuie sa determinăn calitatea interna a acestui produs. Activitatea am inceput-o tot intr-o sectie de turnatorie, o sectie in care munca manuala ocupa un volum destul de mare datorita dotarii utilajelor din acea vreme. A trebuie sa cladim caramidă cu caramidă ca sa ajungem la utilajele pe care le vedeti in turnatorie.”

Dupa privatizare, in anii 2000, fabrica a continuat un drum lung pentru a intra pe piata aeronautica. La final, Airbus, cel mai important producator de aeronave, a numit compania Alro Slatina drept furnizor de aluminiu.

Contractul cu Airbus a fost dovada ca munca angajatilor si investitiile in modernizarea echipamentelor au fost un succes. In acest moment, fabrica realieaza aproape 300.000 de tone de aluminiu pe an, iar peste 80% din cantitate ajunge pe piata internationala. Zilnic, pe portile fabricii ies 800 de tone de produse finite.

In 2017, Alro a avut profit net de 318 milioane de lei si a bifat unul dintre cei mai buni ani din istoria companiei.

 

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata