Cum poti avea grija de sanatatea ochilor copilului tau

0

Ii oprim pe copiii nostri de la statul prea mult cu ochii in calculator sau tableta, le limitam timpul petrecut in fata televizorului si avem grija sa nu le lasam telefonul in mana. Asta din frica de a nu-si strica vederea. Insa, cati parinti sunt atenti la iluminatul din casa lor? O lumina de proasta calitate afecteaza sanatatea ochilor unui copil care are zilnic teme de facut.

La nivel global, peste jumatate dintre parinti (52%) considera vederea copiilor ca fiind o  preocupare importanta si aproape 60% cred ca, in viitor, copiii lor vor avea nevoie de ochelari, demonstreaza rezultatele unui studiu realizat recent la nivel international. Parintii sunt constienti ca cititul sub lumina slaba afecteaza ochii copiilor, dar doar 32% ar cumpara un bec mai bun.

  • La birou, lumina trebuie sa vina din partea stanga, sa fie calda (nu rece) si reglabila. Biroul ar trebui asezat langa fereastra, astfel incat, pe timpul zilei, copilul sa beneficieze de lumina naturala. Langa pat trebuie sa existe o veioza cu LED de calitate si putere reglabila;
  • Daca are nevoie de calculator, invata-l sa faca pauze. Regula ar fi ca la fiecare 20 de minute sa te uiti pentru cel putin 20 de secunde la o distanta de cel putin 20 de metri. Monitorul oboseste si usuca ochii, iar asta deoarece atunci cand suntem concentrati la ecran, clipim de doua ori mai rar decat in mod normal;
  • Conform psihologului Mihaela Vintila, un copil de 3-4 ani nu trebuie sa stea mai mult de o jumatate de ora pe zi in fata ecranului, un copil de 5-10 ani nu mai mult de 90 de minute, iar un adolescent nu mai mult de trei ore;
  • Ochelarii de soare nu sunt o fita, ci o necesitate. Si copilul trebuie sa-i poarte. Radiatiile UV afecteaza ochii exact asa cum afecteaza si pielea;
  • Ofera-i celui mic o dieta care sa sustina sanatatea ochilor. Sunt indicate citricele si fructele de padure, legumele cu frunze verzi, pestele gras, alimentele bogate in zinc (fasole, mazare, alune, carne de pasare, stridii etc.), in vitamina A si betacaroten (fructe si legume de culoare galbena si portocalie).
loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.