CFR prezintă la sfârșitul acestui an soluții pentru realizarea legăturii dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni

0

CFR va prezenta, la sfârşitul acestui an, estimările financiare şi soluţiile tehnice detaliate pentru variantele de realizare a conexiunii Gării de Nord cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă, urmând să se ia o decizie asupra variantei şi a posibilităţii de finanţare.

Coform CFR, este un studiu de fezabilitate, făcut în anul 2008, pentru legătura feroviară între Bucureşti Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti (AIHCB).

„Potrivit prevederilor legale, CFR SA a procedat la actualizarea studiului de fezabilitate, elaborat în anul 2008, şi a publicat în SEAP în data de 01.03.2018 documentaţia de achiziţie pentru revizuirea studiului de fezabilitate”, a declarat administratorul infrastructurii feroviare.

După sfârșitul procedurii de achiziţie publică şi semnarea contractului de prestări servicii, consultantul va finaliza până în decembrie 2018 analiza tehnico-economică pentru cele patru variante posibile de conectare, acestea fiind: linie simplă neelectrificată, cu racordare din linia magistrală 700, cap Y Mogoşoaia care subtraversează DN 1 cu asigurarea gabaritului de electrificare, cu o staţie c.f. situată în imediata vecinătate a aerogării AIHCB şi Terminalului T1 al AIHCB, linie simplă neelectrificată, cu racordare din linia magistrală 700, în zona PO Odăi, care subtraversează DN 1, cu asigurarea gabaritului de electrificare, cu o staţie c.f. situată în imediata vecinătate a aerogării AIHCB şi Terminalului T1 al AIHCB, linie simplă neelectrificată, cu gabarit de electrificare, cu racordare din staţia Baloteşti la Terminalul Plecări AIHCB, va­rianta de traseu în sistem monorail cu puncte de îmbar­care/ debarcare din PO Odăi şi din imediata ve­cinătate a termi­nalelor de sosiri – plecări ale AIHCB.

În plus, la nivelul direcţiei de specialitate din cadrul CFR SA se studiază „in-house” şi varianta de modernizare a PO Otopeni şi a infrastructurii rutiere între PO Otopeni şi AIHCB.

CFR precizează: „La sfârşitul anului 2018, CFR SA va putea prezenta factorilor de decizie şi opiniei publice estimările financiare şi soluţiile tehnice detaliate pentru cele cinci variante de realizare a conexiunii cu AIHCB. În funcţie de costurile fiecărei variante şi a soluţiilor tehnice, se va decide asupra variantei alese, precum şi a soluţiei de finanţare (Fonduri UE – POIM 2014-2020, buget de stat, alte surse) şi se va proceda la implementarea proiectului, cu parcurgerea tuturor etapelor legale obligatorii pentru realizarea investiţiilor. Menţionăm faptul că Minis­terul Transporturilor şi CFR SA tratează cu prioritate realizarea unei legături feroviare cu AIHCB şi ca urmare va prezenta factorilor de decizie cinci variante la realizarea conexiunii, conform prevederilor legale”.

Recent, Lucian Şova, ministrul transporturilor, a spus: „Nu concep ca, până în 2020, la Campionatul European, să nu existe legătură pe cale ferată între Otopeni şi Bucureşti. Vom avea o legătură, alta decât rutieră, între Bucureşti şi Otopeni, înainte de anul 2020 şi înainte de campionatul european. Studiul de fezabilitate privind modernizarea şi extinderea liniei de cale ferată este pe SEAP şi vom parcurge procedurile legale. Pe de altă parte, am cerut companiei de infrastructură să privească cu atenţie la posibilitatea ca totuşi, in extremis, să poată interveni cu resurse proprii în dezvoltarea şantierului şi atingerea acestui obiectiv”.

În 2016, când la Bucureşti a venit o delegaţie de la UEFA, primarul General al Capitalei, Gabriela Firea, a dat asigurări că nu vor exista probleme şi nici întârzieri în ceea ce priveşte lucrările de infrastructură.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.