Care sunt companiile care au prea mulți bani, însă nu știu ce să facă cu ei

0

Brandurile premium se confruntă cu o problemă la care foarte mulţi doar se gândesc: au rezerve colosale de bani cash şi nu mai ştiu ce să facă cu ele.

Companii precum Hermes, Kering – deţinătoare a mărcilor Gucci şi Saint Laurent, Louis Vuitton – Moet – Hennessy şi Richemont stau pe un munte de bani care întrece 17 miliarde de euro. Au noroc datorită vânzărilor de pe piaţă chineză – unde sunt cereri mare – dar şi pentru că designerii au putut să ispitească şi publicul tânăr, aflat în căutare de produse premium.

Brandurile de lux au terminat 2017 cu rezerve mari de numerar şi trebuie să facă ceva cu ele, după cum remarcă Bloomberg. Hermes, de exemplu, plăteşte acţionarilor dividende speciale în valoare de peste 500 de milioane de euro, în vreme ce elveţienii de la Richemont vor să cumpere un retailer online cu 2,7 miliarde de euro.

Cu toate acestea, le mai rămân bani. Deschiderea pentru noi achiziţii ar putea fi o opţiune, dar nu este atractivă pentru că nu prea sunt oferte tentante. Multe dintre grupuri ar dori, de pildă, să pună mână pe Chanel, dar nu e de vânzare. În trecut, Louis Vuitton – Moet – Hennessy a vrut să cumpere o participaţie la Hermes, dar s-a lovit de un refuz.

Nu ar mai fi nimic de cumpărat în Europa. În condiţii ca acestea, sunt analişti care cred că unele companii europene s-ar putea îndrepta şi spre piaţa americană. Producătorul de bijuterii Tiffany, companie care valorează 12 miliarde de dolari, ar putea fi tentantă.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.