Câți km de gropi sunt pe drumurile naționale

0 243

Nu este șofer care să nu își fi băgat mașina în cel puțin câteva gropi în această primăvară. Însă, Compania de Drumuri precizează că aceste gropi semnfică în total doar 88 de kilometri de drumuri naționale.

Însă, dacă ar fi puse una lângă alta, gropile de pe drumurile naționale și autostrăzile din România ar rezulta doar vreo 88 de kilometri, susțin datele prezentate luni de către Compania de Drumuri din România CNAIR. Indicatorul este unul acceptabil, în sensul că ponderea drumurilor teoretic pline de gropi în total ar fi de doar 0,55%, în condițiile în care toată rețeaua rutieră are 16.000 de kilometri de drumuri și autostrăzi.

Conform comunicatului remis luni, se mai adaugă 47.519 mp suprafețe burdușite, 8.916 mp suprafețe poroase, 529.305 mp fisurați sau crăpați.

Reparațiile, numite ”program de punere în ordine a infrastructurii rutiere la încheierea sezonului rece (reparații curente)”, vor avea loc în perioada 1 aprilie – 30 iunie, la nivelul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

”Tipurile de lucrări de întreținere curentă cuprind atât lucrări la partea carosabilă, întreținerea platformei drumului, toaletări și igienizări, asigurarea scurgerii apelor din zona drumului, lucrări privind întreținerea plantațiilor rutiere, lucrări de întreținere curentă a podurilor, pasajelor, podețelor și tunelurilor, cât și lucrări care vizează siguranța circulației. Ponderea cea mai mare o vor avea lucrările la partea carosabilă: plombări de gropi, repararea suprafețelor burdușite, badijonări pe suprafețele poroase, colmatări fisuri la îmbrăcăminți asfaltice, dar și colmatari crăpături și rosturi la îmbrăcăminți cu lianți hidraulici”, susține compania.

Pe lângă suprafața mică de gropi inventariată de CNAIR, sunt și alte cifre controversate prezentate luni. Pentru programul de reparații și întreținere a autostrăzilor și drumurilor naționale sunt alocați în 2018 aproximativ 120 milioane lei, respectiv vreo 25 de milioane euro. Ori, cu nu mai mult de două săptămâni în urmă, ministrul Transporturilor, Lucian Șova, pretindea că ar fi nevoie de nu mai puțin de 4 miliarde euro pentru acoperirea tuturor gropilor din România. Banii puși la bătaie de CNAIR reprezintă deci 0,62% din necesar.

Datele CNAIR dovedesc faptul că până acum au fost plombați doar 24.000 de mp de gropi, respectiv 3,9% din suprafața planificată.

Reparațiile sunt făcute de cele mai multe ori superficial, iar șoferii au toate șansele să nu simtă ameliorări. În urmă cu câteva zile, firma STRACO umplea gropile de pe DN73, intre localitățile Râșnov și Bran, cu mixtură asfaltică fără a o compacta și fără a o aduce la nivel cu restul carosabilului, rezultatul fiind o șosea plină de dâmburi în loc de gropi.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata