5 greșeli pe care să le eviți când creezi o aplicație mobilă

0 412

Cu aproape 1000 de aplicații mobile lansate în fiecare zi, piața a devenit rapid foarte competitivă. Iar dacă vrei să te asiguri că utilizatorii nu îți vor dezinstala aplicația după câteva minute de folosire, trebuie să știi exact ce greșeli să nu faci. Iar când apelezi la crearea de aplicații mobile cu Adonis Software sau cu orice altă companie de profil, este vital să cunoști aceste erori și să le eviți pe cât posibil.

O simplă idee de aplicație mobilă nu este de ajuns ca proiectul tău să aibă succes. De aceea, noi suntem aici să îți oferim câteva sfaturi care te vor ajuta nu numai să obții clienți noi dar și să îi menții fericiți pe cei deja existenți. În articolul de mai jos, îți arătăm exact ce greșeli faci atunci când îți dezvolți o aplicație mobilă.

Încerci să incluzi prea mult

Din păcate, continuă să existe un trend printre brandurile care vor să includă toată informația de pe site într-o aplicație mobilă. Multe companii uită că o aplicație mobilă trebuie să ușureze experiența utilizatorilor și să le permită să obțină imediat rezultatul dorit, într-un mod care în browser ar fi consumat mai mult timp.

Nu testezi

În graba lor de a aduna cât mai multe descărcări, unele companii nu se mai concentrează pe testare atât cât ar trebui înainte să o lanseze spre a fi utilizată. Iar calitatea aplicației este fundamentală pentru că va reprezenta brandul tău. Înainte să o lansezi, asigură-te că ai testat aplicația până la cel mai mic detaliu și asigură-te că nu le vei oferi viitorilor utilizatori o experiență plină de bug-uri.

Te concentrezi mai mult pe achiziție decât pe retenție

Când creezi o aplicație mobilă, ai tendința să te focusezi mai mult pe numărul de descărcări decât pe retenție. Iar cea din urmă poate face diferența dintre succes și eșec total. Dacă un milion de oameni ți-au descărcat aplicația și nu au folosit-o decât o dată, asta nu înseamnă că are succes. Ai nevoie să aduni informații și să observi exact care este punctul în care un utilizator renunță la aplicație pentru a corecta aceste greșeli.

Sari peste wireframe-uri și UX

Da, știm că nu poți face un client să vizualizeze cum va funcționa aplicația sa doar cu câteva wireframe-uri și schițe statice, însă acestea vor reprezenta baza de pe care vei construi aplicația. Fără un UX (user experience) design bun, nu vei reuși să creezi o experiență intuitivă și simplă pentru utilizatori, iar rata de drop-off va fi foarte ridicată.

Crezi că aplicația se va vinde singură

În sfârșit, aplicația e gata de lansat. Iar tu ești atât de sigur pe ideea ta încât crezi că milioanele de descărcări se vor întâmpla peste noapte, fără niciun pic de ajutor din partea departamentului de marketing. Nimic mai greșit. Când îți lansezi aplicația, o arunci într-o mare de competitori iar fără un plan bun de promovare riști ca proiectul tău să ajungă la fund. Definește-ți audiența și creează în jurul nevoilor acesteia. Nu te teme să te folosești nici de SEO, PPC și advertising pe Facebook sau Instagram pentru a-ți crește vizibilitatea.

Sursa foto: https://pixabay.com/en/iphone-smartphone-apps-apple-inc-410311/

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata