Mașini accidentate, vândute în România ca noi

0

În România nu sunt drumuri de mare viteză, însă avem maşini cât să le umplem pe toate. Dar, la fel ca drumurile noastre, nici maşinile nu sunt prea sigure. Foarte multe maşini lovite sau care au trecut prin accidente grave trec zilnic graniţele României. Sunt cumpărate din vest pe sume neînsemnate, apoi sunt reparate în service-uri şi vândute ca bune românilor. Mulţi dintre cei care le achiziționează nu îşi permit o maşină nouă, iar clienţii îşi riscă viaţa cumpărând asemenea autoturisme.

Dan Barbu, preşedinte Asociaţia Serviceurilor Independente, declară: „Asta este cea mai mare problemă: reparaţiile se fac în service-uri neautorizate şi reparaţiile sunt în toate cauzele neconforme. Am întâlnit punte faţă sudată, care în general trebuie înlocuită. Majoritatea maşinilor de afară vin de la bunici, doctoriţe, oameni care n-au mers cu maşina. Nu e adevărat. Nemţii, şi nu numai ei, cei de afară merg foarte mult cu maşinile. Noi, românii luăm maşini de laudă, dar ei le folosesc”.

Îndrumarea specialiştilor este ca maşinile cumpărate să fie verificate în detaliu în service-urile autorizate.

La RAR, maşinile înmatriculate în vestul Europei vin în număr tot mai mare, iar gradul de respingere a crescut proporţional, susțin inspectorii.

Cristian Bucur, director tehnic Registrul Auto Român, precizează: „Probleme frânare – 13,8% plus probleme la şasiu – 11,4%. O maşină din patru este respinsă la prima prezentare la RAR din cauze de natură tehnică. Găsim defecţiuni la nivelul de frânare, undeva la 13,8% şi la starea caroseriei, a şasiului undeva 11,4%”.

În primele trei luni din acest an au fost înmatriculate peste 120 de mii de maşini second-hand în România, în timp ce numărul maşinilor noi înmatriculate este sub 29 de mii.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.