Diesel primește o nouă șansă

0 507

Într-o epocă în care maşinile cu motoare clasice par menite uciderii în faţa celor mult mai prietenoase cu mediul, germanii de la Bosch vor să prelungească viaţa acestora. Compania a mărit un nou sistem de evacuare diesel care va reduce emisiile mult sub limita legală.

Noua tehnologie ar urma să scadă cantitatea de oxid de azot la o zecime din limita legală. Descoperirea va fi lansată pe piaţă în 2020, anul în care intră în vigoare sancţiuni dure la adresa producătorilor auto care nu respectă anumite limite.

Compania Bosch, cel mai mare furnizor de tehnologie diesel pentru producători precum Volkswagen, General Motors sau Fiat Chrysler, insistă că motoarele pe motorină nu vor fi conduse la groapă aşa de rapid precum se credea. Cei de la Bosch susțin că aceste motoare pot „trăi” liniştite fără frica de fi interzise pe străzi.

Noua tehnologie ar putea fi o salvare pentru piaţa auto, în condiţiile în care zeci de mii de locuri de muncă se bazează pe supravieţuirea acestor motoare. Sunt în joc afacerile marilor producători.

Diesel a pierdut teren în faţa benzinei, odată cu scandalul Dieselgate din 2015. Clienţii s-au reorientat, nu vor să achiziționeze un autoturism despre care ar putea afla că va fi interzis în 2-3 ani.

Curând, Tribunalul administrativ federal din Germania a decis, de pildă, că primăriile a două oraşe germane pot dispune interdicţii de circulaţie pentru maşinile diesel. S-a creat un precedent care poate fi extins în toată ţara.

În plus, aututorismele alimentate cu motorină vor fi interzise şi în centrul istoric al Romei, capitala Italiei, începând din 2024.

Toate aceste planuri ar putea fi abandonate dacă diesel-ul nu va mai fi atât de „rău”, graţie noii tehnologii.

Statutul de cel mai mare furnizor de soluţii software al Bosch a fost pus sub semnul întrebării pe perioada în care procurorii germani au investigat mai mulţi producători auto pentru că au trişat la testele privind emisiile de noxe. La acea vreme, Bosch a fost de acord să achite despăgubiri împreună cu Volkswagen.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata