Autostrada Sibiu-Pitești va avea nouă tuneluri

0

Nici bine nu au început lucrările, că și cea mai așteptată autostradă a României, Sibiu-Piteşti, îndură schimbări. Cu doar 11 kilometri rămași de scos la licitație, șefii de la Drumuri susțin că șoseaua de mare viteză va avea 9 tuneluri cu o lungime totală de 8 kilometri și 8 noduri rutiere. Conform traseului hotărât în urmă cu doi ani, autostrada avea pe parcurs cu două tuneluri mai puțin și cu două noduri mai mult. Cine vrea să realizeze autostrada trebuie întâi să arate că ştie să facă tuneluri şi că are şi cu ce.

Când va fi gata, autostrada Sibiu-Piteşti va avea nouă tuneluri.

Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, precizează: „60 la sută din costuri sunt date de aceste structuri, aceste lucrări de artă însemnând tuneluri şi viaducte. Avem 130 de viaducte şi 8 kilometri de tuneluri”.

Cele mai grele lucrări vor fi la cei 68 de kilometri dintre Boița-Cornetu și Tigveni, unde se află 8 din cele 9 tuneluri ale autostrăzii. În comparație cu traseul din 2016 s-au mai adăugat două, în zona unde autostrada va ocoli localitatea Boița, la ieșirea din Valea Oltului.

Însă, cele mai mari tuneluri vor fi la Câineni şi Poiana. Vor avea 1,6, respectiv 1,7 kilometri. Numai pentru realizarea celor 68 de kilometri dintre Boiţa şi Tigveni, şefii de la Drumuri au pus deoparte circa 9 miliarde de lei. Proiectarea va dura un an și jumătate, iar construcția cinci.

Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, adaugă: „Firmele care se vor prezenta la licitaţie vor trece printr-o fază de precalificare. Vom discuta cu ei să ne convingem că pot executa acest tip de proiecte. Aici vorbim de palmaresul lor, de capacitatea lor de a face rost de utilaje pentru foraj. Ca atare nu orice firmă poate construi aceste tuneluri”.

Al nouălea tunel va fi realizat în zona Curtea de Argeş şi se află practic pe singurul lot din autostrada Sibiu-Piteşti care nu a fost încă scos la licitaţie.

Raluca Maftei, Institutul Geologic al României, susține: „Investigaţiile au constat în măsurători geofizice prin metoda sondajelor electrice verticale cu o adâncime de investigare la 120 de metri. Această metodă este o metodă non-invazivă, , este mult mai ieftină decât un foraj geotehnic care este totuşi indispensabil, şi este mai rapidă”.

43 de kilometri de autostradă între Sibiu-Boița și Pitești-Curtea de Argeș sunt în analiză de jumătate de an.

Deoarece nu pot ocoli timpul pierdut astfel autorităţile vor să-l scurteze pe cel risipit cu contestaţiile.

Eugen Teodorovici, ministrul Finanţelor Publice, spune: „Vom merge pe ideea de a se decide la primul nivel de contestare daca se merge pe aceeasi decizie a autoritatii contractante sa fie obligatie in a semna contractul chiar daca firma nedreptăţita merge mai departe la a doua cale de atac”

Toată investiţia pentru construirea autostrăzii de 123 de kilometri dintre Sibiu si Piteşti este aproximată la 15,5 miliarde de lei.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.