Black Friday România 2018, o mare păcăleală în 80% din cazuri

0 520

Comercianţii online nu respectă legislaţia în cadrul campaniilor de reduceri, a stabilit Consiliul Concurenţei, în urma unei anchete sectoriale referitoare la comerţul electronic. Autoritatea a observat faptul că, în campania de Black Friday de anul trecut, preţul de referinţă a fost crescut sau menţinut artificial.

Așadar, în cadrul analizei, autoritatea de concurenţă a constatat faptul că preţul la care se aplică reducerea, afişat de comercianţii online, este mai mare decât nivelul prevăzut de lege, pentru circa 80% din produsele monitorizate, a făcut cunoscut joi Consiliul Concurenţei.

Potrivit legislaţiei (OG nr. 99/2000), orice comerciant care intenţionează să facă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la un preţ de referinţă, respectiv la cel mai mic preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în ultimele 30 de zile.

În plus, Consiliul Concurenţei a constatat că în cazul a circa 29% din produsele monitorizate de Black Friday 2018, preţul tăiat a fost mai mare chiar decât preţul maxim practicat în ultimele 30 de zile. Acest fapt arată o creştere/menţinere artificială a preţului de referinţă de Black Friday, dovedește instituţia.

“Această practică, de a creşte sau de a menţine artificial preţul de referinţă în cadrul promoţiilor (exmplu Black Friday), creează consumatorilor impresia că beneficiază de o reducere mai mare decât este în realitate. De fapt, consumatorii plătesc un preţ apropiat celui din afara campaniei, ceea ce poate constitui o încălcare a legislaţiei în domeniu”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, conform unui comunicat.

Din datele analizate, rezultă faptul că sursa principală a reducerilor de preţuri constă în negocierea unor discount-uri importante cu furnizorii. Acest lucru adânceşte şi mai mult barierele existente între retailerii mari şi cei cu o poziţie de piaţă nesemnificativă.

Vânzările făcute în cadrul principalei campanii promoţionale – Black Friday – au ajuns, în anul 2017, la circa 200 de milioane de euro, reprezentând aproximativ 7% din vânzările realizate în tot anul.

În urma anchetei sectoriale, autoritatea de concurenţă consideră necesară modificarea cadrului legal, astfel încât fiecare magazin online să aibă obligaţia de a afişa, pentru fiecare produs comercializat, informaţii privind evoluţia preţului de referinţă şi al preţului practicat în ultimele 30 de zile.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata