Cu ocazia Zilei Mondiale a Mediului, Auchan Retail România extinde componenta educațională a proiectului “România neîmblânzită”

0

Momentul a fost marcat printr-un eveniment desfășurat la Palatul Cotroceni, în prezența Președintelui României, domnul Klaus Iohannis, și a unui grup de elevi și profesori de la Colegiul Național “Grigore Moisil”

Pe 5 iunie, în contextul Zilei Mondiale a Mediului, Auchan Retail România a organizat, în colaborare cu Administrația Prezidențială, un eveniment care anunță primii pași pe care proiectul “România neîmblânzită” îi face în direcția creșterii responsabilității față de mediu în rândul elevilor din România.

Peste 100 de invitați, elevi și cadre didactice în cadrul prestigiosului Colegiu Național “Grigore Moisil” au avut ocazia de a urmări secvențe din filmul “România neîmblânzită”, de a afla informații din “spatele scenei” direct de la Alex Păun – Coordonatorul post-producției peliculei și Responsabil CSR Auchan Retail România, dar și de a-și exersa cunoștințele din sfera științelor naturii prin intermediul unui Quizz ludic moderat de doi dintre ambasadorii principali ai filmului: actrița Oana Pellea și jurnalistul Marius Constantinescu.

Momentul cel mai așteptat al evenimentului a fost, fără îndoială, întâlnirea cu Președintele României, domnul Klaus Iohannis, care i-a antrenat pe copii într-un dialog deschis despre importanța protejării mediului, dar și despre conștientizarea impactului pe care fiecare dintre noi îl poate avea în această direcție. De la eveniment nu au lipsit pozele și voia bună.

Avem o ţară fabuloasă, cu o natură extraordinar de frumoasă şi mi s-a părut foarte potrivit să marcăm împreună Ziua Mondială a Mediului, care are o însemnătate specială. Am discutat cu elevii despre natură, despre nevoia de protecție a mediului, despre pădurile care merită să fie protejate și iubite. Este important să vorbim clar şi apăsat despre toate aceste lucruri, pentru a arata că nouă ne pasă!” – Președintele României, domnul Klaus Iohannis

Beneficiind de sute de ore de filmare, 500 de fotografii profesionale cu natura din România, zeci de texte de prezentare referitoare la specii de plante și animale din țara noastră, cele două versiuni ale filmului (cea în limba româna – narată de Victor Rebengiuc și cea în limba engleză – cu vocea actorului Mark Strong) precum și numeroase videoclipuri din culisele filmului – proiectul constituie o bază solidă pentru crearea unor materiale educaționale, dedicate îmbogățirii atât a cunoștințelor despre natură cât și despre mediul înconjurător și a ceea ce presupune responsabilitatea socială.Filmul de lung metraj ROMÂNIA NEÎMBLÂNZITĂ, ce stă la baza acestui proiect, este o producție unică ce dezvăluie, în 90 de minute, frumusețea sălbatică a României, frumusețe nealterată, neprelucrată, magică, dar vulnerabilă, în același timp.

Lansată pe data de 13 aprilie în cinematografele din România, pelicula a reușit să atragă un număr record de spectatori încă din primul weekend al lansării sale în cinematografe.

Cu o campanie fără precedent în țara noastră pentru un film documentar românesc, producția a fost programată în peste 70 de săli de cinema din 37 de orașe și a trezit interesul unui numar copleșitor de români, indiferent de vârstă. La sfarșitul lunii mai filmul s-a bucurat de o proiecție specială în cadrul Festivalului Internaţional de Film Transilvania (TIFF), la proiecție asistând 2500 de oameni

Beneficiind și de o versiune internațională, narată de actorul englez Mark Strong, documentarul este distribuit și pe plan internațional, atât în cadrul unor renumite festivaluri de film, cât și pe canale televizate, specializate în film documentar.

România neîmblânzită a fost deja proiectat la Washington și Londra. Pregătim evenimente noi, Bostonul fiind cea mai recentă intrare în calendar. La Washington, filmul a fost difuzat, în luna martie, în cadrul unui mare festival dedicat ecologiei. La Londra, proiecția din luna mai a fost găzduită de BAFTA. Pelicula va avea un parcurs internațional lung și bogat, în legătură cu care vom ține la curent publicul românesc“ — a precizat Alex Păun.

Filmul este produs de Auchan Retail România și de ONG-ul de mediu The European Nature Trust și realizat de casa de producție britanică Off the Fence. În România, filmul a fost distribuit de Transilvania Film.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.