Competiția pe piața aplicațiilor mobile a devenit tot mai strânsă deci e mult mai greu și mai costisitor să îți promovezi aplicația. Nu e de mirare, având în vedere că Play Store găzduiește în momentul de față peste 3 milioane de aplicații, iar App Store vine din urmă cu aproximativ 2 milioane. Iar păstrarea utilizatorilor deja înregistrați se va dovedi mai scumpă decât obținerea de noi clienți, așa că va trebui să le oferi constant avantaje și motive pentru care să continue să îți folosească aplicația. Așa că în cele ce urmează, te vom ghida prin întregul proces al conturării unui plan de marketing iar dacă ai nevoie de o aplicație construită de la zero, dă click aici.
Prima etapă: Analiza și cercetarea de piață
În această etapă trebuie să te concentrezi pe analiza competiției și pe cercetarea de piață. Trebuie să ai niște motive clare pentru care vrei să construiești o aplicație mobilă, să îți dezvolți un model de business bazat pe problema pe care o va rezolva aplicația ta, să definești un număr aproximativ de viitori utilizatori și să îți alegi un plan de plăți (freemium, plată la descărcare sau gratis dar cu reclame).
Totodată, va trebui să determini mediile în care îți vei promova aplicația. Vei avea nevoie în primul rând de pagini de social media care te vor ajuta să-ți construiești o audiență și să o menții implicată, apoi să creezi un landing page care va servi drept sursă de informații în legătură cu viitoarea ta aplicație. În final, cere opinii de la dezvoltatori și socializează cu oameni relevanți care vor ajuta mai departe la promovare.
A doua etapă: Crearea unui MVP și lansarea
A venit momentul să îți testezi ideea. Aici vei avea nevoie de un MVP (Minimum Viable Product), adică o variantă inițială a aplicației care conține câteva caracteristici de bază însă care trebuie să funcționeze perfect. Te va ajuta să afli care sunt cerințele utilizatorilor și ce opțiuni va trebui să mai adaugi ca aplicația să fie perfectă. Tot aici poți cere ajutorul unui angel investor care se va implica personal în procesul de dezvoltare și promovare, atât cu bani cât și cu experiență.
În această etapă va trebui să începi să lucrezi din greu la promovare. Răspunde la întrebări pe forumuri precum Reddit sau Quora, menționând mereu numele aplicației tale, analizează competiția, pune pe picioare un blog, lasă-ți clienții să te contacteze și ascultă-le opiniile și plângerile.
A treia etapă: versiunea beta și aportul de capital
A venit momentul în care aplicația ta mobilă va trece în stadiul beta iar tu vei avea nevoie de un aport de capital. Ideea ta a fost deja testată iar acum e gata să fie lansată. Deja ai primit feedback și start-up-ul tău e gata oricând să ajusteze aplicația și să o modifice după nevoi.
Tot acum e timpul să crești bugetul de promovare și să aloci mai mult timp în acest scop. Poți contribui la blogurile altor companii ca guest blogger, împărtășindu-ți expertiza și opiniile, poți solicita ajutorul ziariștilor și publicațiilor din nișa ta, vei interacționa cu influenceri și te vei înscrie în concursuri pentru premii acordate aplicațiilor.
A patra etapă: ajustează și adaptează
Odată lansată versiunea completă a aplicației, promovarea nu se va opri aici. Va trebui să îți modifici, adaptezi și să îți avansezi tacticile de marketing în mod constant. De ce? Pentru că vei vrea să obții noi clienți dar să îi și menții fericiți și implicați pe cei deja existenți.
Creează un site de prezentare și scrie un blog în care îți vei ține utilizatorii la curent cu cele mai noi caracteristici ale aplicației. Cât despre social media, postează regulat. Poți organiza și concursuri cu premii, poți să oferi discounturi și poți să stimulezi feedback-ul pozitiv prin încurajarea utilizatorilor de a lăsa review-uri. În același timp, ai grijă și de optimizarea site-ului și a paginii aplicației cu ajutorul SEO și al uneltelor pentru analytics.