Ovidiu Joita, CEO iAgency.ro, ne dezvaluie cum trebuie sa arate o optimizare SEO de succes

0

Optimizarea SEO este una dintre cele mai importante investitii pe care trebuie sa le faca orice business online in 2018. Ovidiu Joita, specialist SEO si marketing online, proprietar al agentiei iAgency.ro, ne explica mai multe despre acest subiect.

Reporter: Prezenta in online este esentiala in ultimii ani; ce trebuie sa faca un business in acest sens?

Ovidiu Joita: Este adevarat – prezenta in mediul online este extrem de importanta pentru orice business, indiferent ca ne referim la un magazin online sau un business de servicii. Desigur, prezenta in online nu se traduce prin simpla existenta a unui site pe Internet, ci inseamna sa poti fi gasit cu usurinta de potentialii tai clienti. Cu alte cuvinte, trebuie ca site-ul tau sa fie listat in prima pagina de rezultate ale cautarilor pe cuvintele cheie relevante pentru business. Aici intervine importanta serviciilor de optimizare SEO. Eu ma feresc sa folosesc termenul de optimizare SEO, fiind un pleonasm. Cu toate acestea, este cel mai cunoscut termen de catre oameni si cel mai cautat in domeniul nostru. Probabil ca va deveni un pleonasm acceptat. Revenind, majoritatea oamenilor au o mai mare incredere in produsele sau serviciile brandurilor ce ocupa pozitii de top in Google, iar multi dintre acestia nici nu mai acceseaza a doua pagina de rezultate. O optimizare SEO de calitate nu doar ca iti va aduce vizibilitate in motorul de cautare, ci iti va mari traficul si, in cele din urma, venitul.

Desigur, o strategie de marketing completa nu se rezuma doar la optimizarea SEO. Este important ca un business sa abordeze si alte tactici de promovare, cum ar fi PPC-ul, Social Media Marketing, etc. In functie de bugetul fiecarei companii, trebuie facut mix-ul de marketing, cel mai bun pentru domeniul de activitate si targetul de clienti.

Reporter: Ce costuri presupune o strategie de marketing completa?

Ovidiu Joita: Maketingul online nu ne va pune niciodata la dispozitie o lista de preturi si asta pentru ca fiecare business este diferit, iar strategiile trebuie sa fie adaptate in functie de situatie.
Fiecare proiect, fiecare buget trebuie tratat individual, specific domeniului de activitate si tipologiei de clienti potentiali. Exista cazuri in care business-urile ajung mai usor la clientii pe care ii targeteaza prin intermediul Facebook. Dar dintre toate strategiile de marketing, optimizarea SEO aduce cel mai bun ROI (Return of Investment). In ultimele luni, din ce in ce mai multe branduri incep sa constientizeze importanta SEO si investesc bani in acest tip de promovare.

Reporter: De ce optimizarea SEO a devenit atat de populara in prezent?

Ovidiu Joita: In momentul in care au aparut motoarele de cautare, conceptul de optimizare SEO exista, insa nu era atat de complex, si nicidecum atat de popular in randul business-urilor online. Multe branduri cunoscute din piata se bazau foarte mult pe prezenta buna in offline (magazine fizice), pe brand awareness si pe campanii Mass-Media (radio, TV).

Au constatat, insa, ca multe vanzari sunt pierdute prin canalul Google Organic (listarea naturala Google), uneori chiar prin distribuitori ai acestora. Au inceput sa-si dezvolte departamentele de marketing online si astfel interesul lor a crescut si in aceasta zona.

Reporter: Prin ce difera SEO in 2018 de ce se intampla in trecut?

Ovidiu Joita: Lucrurile au evoluat foarte mult in ultima perioada. Am putea sa dezbatem la nesfarsit pe marginea acestui subiect, insa voi incerca sa fiu cat mai concis.

Optimizarea SEO este privita de foarte multi antreprenori ca fiind un domeniu tehnic, care se implementeaza in codul site-ului. De aceea, foarte multi sunt de parere ca SEO este un serviciu temporar, cu un cost foarte mic. Cu toate acestea, realitatea este alta. Algoritmii lui Google sunt din ce in ce mai complecsi. In momentul de fata, “Indicatorii de User Experience” ii spun lui Google cat este de calitativ un site in raport cu competitia acestuia.

In urma cu nu foarte mult timp, SEO consta in optimizare On-Page a site-ului si achizitia de linkuri pe alte site-uri. In prezent, pozitiile in Google depind intr-o mare masura de parerea utilizatorului. Din acest motiv, orice business trebuie sa aiba o oferta comerciala buna in raport cu competitia si sa adopte o modalitate de comunicare pe placul publicului tinta. Cu alte cuvinte, activitatea de optimizare SEO s-a transformat foarte mult in marketing online. Tot ceea ce comunici cu link in online este analizat de motorul de cautare. In plus, modul in care oamenii interactioneaza cu site-ul tau a devenit foarte important.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.