Scapă de stres pentru a avea o viață bună și o afacere de succes!

0

Despre stres citim mereu dar nu înțelegem întotdeauna cât este de important chiar să aplicăm cele citite – să eliminăm stresul. O minte stresată poate scăpa de sub control. De multe ori stresul ne poate crea multe probleme mai ales când sensibilitatea devine mare la nivel mental. Mulți oameni ajung să consume alcool sau să fumeze în situații de stres, iar aceste vicii le poate afecta starea de sănătate și viața. Ei cred că prin consumul de țigări pot face față stării de spirit în care se află la acel moment și nu țin cont nici de ravagiile pe care le face băutura atunci când devin dependenți de ea.

Stresul apare în relații, în creșterea copiilor, în afaceri, la locul de muncă sau în societate. Din păcate toți factorii de stres externi ajung să fie interni și să afecteze procesul de gândire. Stresul se manifestă și în somn, nu doar în starea de veghe. Mulți oameni care simt cum stresul finaciar le invadează viața, au tendința de a visa bani și noaptea. Unii oameni care visează aur se gândesc că acest vis ar putea reprezenta ceva pozitiv, un succes financiar sau o îmbogățire. Cele mai întâlnite vise despre stres sunt neplăcute și au legătură cu gândurile negative pe care le au oamenii supărați.

Cât de des auzi pe oameni spunând că sunt stresați? Zilnic se întâmplă acest lucru, pentru că o mare parte din viață la oameni este doar stres. Uneori tocmai gândirea distorsionată a unor oameni le poate accentua stresul. Ei sunt excesiv de critici, ajung la concluzii neîntemeiate și iau decizii greșite. Acestea duc la apariția a numeroase gânduri negative, la o stare accentuată de nemulțumire și nefericire, la acumularea unui stres suplimentar.

Până la un punct oamenii rezistă la stres, dar la un moment dat mintea și corpul nu mai rezistă și apar crizele din cauza stresului excesiv și care sunt crize de anxietate. Pe măsură ce se acumulează gânduri negative la nivel mental, stresul se acumulează și produce în organism stări proaste care afectează în timp sănătatea. Presiunile excesive pot duce o persoană, alături de alte probleme pe care le are, la limita răbdării.

Cum îți dai seama că suferi de stres? Principalele simptome create de stres sunt:

  • Fizice – Apar tulburări de somn, dureri de spate, dureri în zona pieptului, o stare accentuată de oboseală, dureri de cap sau migrene. În plus, scade imunitatea organismului și apar diferite afecțiuni ale organelor.
  • Mentale – O persoană stresată va avea stima de sine scăzută, dificultăți de concentrare, va amâna lucrurie, va lua decizii importante cu dificultate, va ajunge să aibă probleme finaciare din cauza incapacității de a gestiona bine lucrurile în activitatea sa.
  • Emoționale – Din cauza stresului se poate suferi de depresie, anxietate, oboseală. Un om stresat va fi nervos, furios, sensibil, se va enerva foarte repede din orice, va fi mereu trist, deprimat, obosit și lipsit de energie.

Tehnici de adaptare în situații stresante, recomandate de psihologi

Cele mai importante tehnici sunt adaptarea, acceptarea, evitarea și transformarea acestor situații stresante. Deci oamenii trebuie să facă o schimbare – să aibă o reacție la stres. Prin adaptare și acceptare ei își schimbă reacția, iar prin celelalte două tehnici modifică în favoarea lor situația respectivă.

Cu alte cuvinte, prin adaptare oamenii își schimbă gândirea negativă pentru că își dau seama că situația nu este atât de rea și atât de presantă. Cu siguranță cel mai bun lucru pe care îl pot face în situații de stres este acela de a-și schimba modul de gândire și de a nu reacționa imediat la o anumită situație, din impuls. Este bine ca mai întâi să se calmeze și abia apoi să formuleze un răspuns obiectiv.

Acceptarea situației înseamnă recunoașterea faptului că viața oferă și surprize neplăcute, că nu este întotdeauna dreaptă. Având în vedere că nu pot schimba imediat situația este bine ca oamenii să-și îndrepte atenția asupra lor. Dacă nu se opresc și nu analizează bine situația, dacă nu se gândesc cu atenție ce trebuie să facă și acționează din impuls, pot lua decizii greșite și astfel își pot provoca lor și celor din jur alte stări de stres.

Strategia evitării ajută în cazuri de stres, în diminuarea resentimentelor care apar în astfel de situații și care pot duce la agravarea situației. Uneori evitarea ajută în prevenirea unor consecințe negative la serviciu. Prin evitare se poate elimina o parte din stres din viață și se pot rezolva mai bine lucrurile mai târziu. Prin transformare se modifică circumstanțele create și se pot aborda lucrurile altfel. Astfel se schimbă modul de acțiune acasă sau la serviciu și se previne acumularea altor sentimente negative de același fel.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.