Evoluția cheltuielilor de întreținere la mașini în ultimii ani

1

Orice român care vrea să cumpere o mașină second hand trebuie să aibă în vedere prețul, dotările, întreținerea în timp, țara de proveniență, anul de fabricație și altele. Uneori o mașină care pare o afacere profitabilă se poate dovedi în timp o alegere greșită. Potrivit specialiștilor cheltuielile de întreținere la o mașină second hand care nu este folosită des se ridică la 4.000 lei/an, iar la o mașină folosită foarte mult pot ajunge și la 15.000 lei/an. Cheltuielile includ: impozitul auto anual, asigurări RCA și CASCO, taxe de înmatriculare, timbrul de mediu, carburant, reparații service, ITP, revizii periodice, parcare, schimbarea anvelopelor de iarnă și vară și altele.

Mulți români, deși sunt săraci, fac sacrificii pentru a strânge bani pentru o mașină nouă. Ei consideră că o mașină nouă este un semn de succes, fac asta din ambiție, pentru stimularea ego-ului. Ajung să plătească bani pe care i-au strâns în ani de zile pentru o mașină pe care nu și-o permit având în vedere nivelul scăzut de trai. Persoanele din această categorie ajung însă deseori nevoite să apeleze la un parc cu piese auto dezmembrări Bihor atunci când au probleme neprevăzute cu mașina. Totuși, să nu punem răul în față. Pentru ei este foarte important să conducă o mașină nouă datorită avantajelor:

  • Nu se strică rapid. Cel puțin o perioadă de timp aceasta nu va avea probleme tehnice.
  • Riscul ca o mașină nouă să aibă defecte de fabricație este mic.
  • Are tehnologie nouă în materie de confort, eficiență, performanță.
  • Este o mașină mai sigură, are airbaguri mai multe.
  • Are garanție, piesele noi, originale. Nu trebuie să facă vizite în service auto prea des pentru reparații.

Oamenii care cumpără mașini noi plătesc sume mari de bani la care se adaugă și asigurarea CASCO. Rata lunară a autoturismului cumpărat crește din cauza poliței de asigurare care este scumpă. Este cazul celor care cumpără mașini în leasing pentru că nu-și permit să achiziționeze o mașină cu banii jos.

O mașină nouă se devalorizează rapid. Imediat după ce a fost cumpărată, prețul ei scade cu o treime din cel inițial. În cazul mașinilor second hand prețul lor poate fi același câțiva ani, dar și ele se devalorizează mult după 6-8 ani. Asigurarea CASCO este bună pentru proprietarii care își permit să o plătească și au mașini scumpe.

Potrivit celor spuse de specialiștii americani costurile anuale de întreținere și utilizare pentru o mașină nouă sunt foarte mari, dacă se ține cont și de prețul inițial al acesteia. De exemplu costurile anuale de întreținere la mașina Toyota Camry ajung la 9150 USD. Prețul ei inițial este de 22 000 USD. Proprietarul acestei mașini trebuie să plătească în fiecare lună 760 USD pentru asigurare, întreținere, pneuri, rate, dobânzi (dacă a cumpărat-o în leasing). În cinci ani mașina se devalorizează foarte mult. Ea va putea fi vândută la un preț mai mic cu 40% din cel inițial. În ceea ce privește costurile totale de întreținere, acestea se dublează. Raportat la salariile din USD lucrurile nu sunt grave, proprietarul acestei mașini va plăti un sfert din salariu pentru întreținerea mașinii în fiecare lună.

În țara noastră lucrurile sunt mai complicate. Mașinile noi sunt pentru oamenii bogați, care își permit costurile de întreținere. Nu am înțeles de ce oamenii săraci țin neapărat să-și ia mașini noi, scumpe, dacă salariul lor este la un nivel scăzut. În SUA salariile sunt mai mari și se poate realiza acest lucru fără stres. În România însă trebuie să faci un efort foarte mare să ai banii necesari pentru o mașină nouă, iar apoi intervine stresul creat de cheltuielile de utilizare, întreținere ale mașinii.

Românii care vor să cumpere mașini second hand trebuie să evite:

  • Mașinile cu volan pe dreapta pentru că acestea au șanse mici de revânzare. O astfel de mașină de marcă deși are un preț de 4500 Euro dacă este din Anglia nu este o afacere bună. Pentru schimbarea volanului pe stânga prețul este enorm.
  • Modelele britanice pentru că au o imagine rea din punct de vedere al calității. Nu sunt recomandate mărcile Rover, Jaguar X-Type, MG (Morris Garages).
  • Mașinile din Italia despre care se spune că au probleme tehnice mari, la partea electrică.
  • Mașinile de marcă SAAB și Volvo pentru că piesele after-market se găsesc mai greu.
  • Mașinile KIA deoarece au piesele foarte scumpe. Acestea se găsesc greu pe piața de piese auto second hand.
  • Mașinile tunate sau modificate pentru că se vând greu la alți cumpărători.

Principalele mărci de mașini second hand la care se găsesc piese auto after-market la prețuri accesibile sunt mașinile din clasa mică și compactă. Dintre acestea fac parte: Opel Astra, Opel Corsa, VW Golf, Renault Clio, Skoda Fabia, VW Polo, Dacia Logan, Ford Focus, Ford Fiesta, Seat Ibiza. La astfel de mașini piesele de schimb, combustibilul anual și reviziile se încadrează în valorile medii pe piață. La mașinile din alte clase, serviciile de întreținere sunt mai scumpe.

Cei care apreciază și caută calitatea pe piața auto second hand pot opta pentru piese auto din dezmembrări pentru autoturisme sau de suv-uri. Pe astfel de site-uri se găsesc tot felul de piese auto și accesorii pentru autoturisme: elemente de caroserie, motoare, cutii de viteze, etc. Foarte multe piese provin de la brand-uri apreciate în industria de automobile și sunt piese originale. Piesele din dezmembrări sunt pe deplin funcționale și sunt pentru Nissan, Toyota, Ford, Opel, Audi, Mercedes, Renault, Volvo, Dacia Logan, Skoda, Seat și alte mărci de mașini.

loading...
Citește și
1 Comentariu
  1. Roxana spune

    Nu e deloc rentabil sa ai casco pe masina. Dureaza foarta mult pana primesti piesele si pana ti se repara masina. Eu mereu iau piese de la dezmembrari si din 2-3 telefoane gasesc mereu ce am nevoie si la preturi rezonabile, iar in cateva zile masina mea e din nou gata de a fi folosita.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.