Împăcarea consumatorilor și băncilor a devenit posibilă cu ajutorul CSALB

0

În cadrul Conferinței anuale, organizată de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), Guvernatorul BNR Mugur Isărescu a spus că recâștigarea încrederii consumatorilor în băncile comerciale este lucrul pozitiv care s-a întâmplat odată cu apariția CSALB: „Deși împăcarea părților părea la început imposibilă, treptat, prin implicarea conciliatorilor și a Centrului, imposibilul a devenit posibil. Consumatorul și banca au agreat soluții reciproc avantajoase. Aceste soluții de împăcare a părților au fost obținute cu costuri zero pentru consumatori și modice pentru bănci”.

Ce pot obține consumatorii

De la începutul anului, peste 350 de români s-au înțeles cu băncile și au găsit o rezolvare la nemulțumirile lor, ca urmare a negocierilor intermediate de CSALB. Majoritatea dintre ei au obținut reducerea sau eliminarea unor comisioane, scăderea ratelor la credite sau chiar ștergerea întregului sold rămas de achitat.

Câteva exemple din activitatea CSALB:

  1. Caz soluționat într-o singură zi. În plus, părțile au renunțat la procesul aflat pe rolul instanței;
  2. Caz soluționat în faza de executare silită. S-a dispus suspendarea executării silite, afost întocmit un acord de plată și repunere în grafic de rambursare;
  3. Record valoric (CHF): Reducere sold cu 22.400 CHF și conversie în lei;
  4. Record valoric (Euro): Ștergera totală a datoriei de 20.000 euro, ștergerea dobânzilor și comisioanelor (caz social);
  5. Restructurare de credit: Diminuarea sumelor restante cu 24.000 lei si restructurarea creditului
  6. Beneficii complexe: Ștergere parțială sold credit (3.000 EUR). Valoarea ratei a rămas la același nivel cu cea de dinaintea perioadei de grație. Primele de asigurare au fost plătite de bancă, iar părțile au renunțat la procesul din instanță;
  7. Mijloace de plată: Restituirea sumelor reținute eronat în contul aferent cardului de cumpărături al consumatorului;
  8. Daune interese: Acordarea de daune interese (220 RON) pentru imposibilitatea utilizării cardului;

De la începutul anului și până pe 14 noiembrie, la CSALB au fost înregistrate 1.105 cereri (25 de cereri au venit în ultimele trei zile). Spre comparație, în tot anul trecut au fost depuse 505 cereri. Numărul de dosare constituite a depășit cifra de 475, față de 214 în tot anul 2017. Scrie Jurnalul National

Citeste continuarea aici

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.